וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוב כותרות לא רואים את הפשע

נתיב נחמני

7.9.2008 / 19:43

מקרי רצח מזעזעים של ילדים, ראש ממשלה תחת חקירה וניסיון לכבול ידי בג"ץ, גרמו לנו לשכוח את פשעי היומיום. בוקר אחד, ארבעה אנסים

בתקופה עמוסה בכותרות שמתחלפות מידי שעה, פרשות פלילים "אקזוטיות" ששואבות אליהן את השיח הציבורי, מערכת משפט ש"מאויימת" משינויים וראש ממשלה אחד שעומד כבר חודשים על פי התהום ורק מחכה לאצבע הקטנה שתגיע מאחור ותשחרר אותו מהמצב בו הוא נמצא, נראה ששכחנו את שאר עינייני ה"יום יום" - את הפשיעה הרגילה. אמא שלנו, אחותנו, בת זוגנו ובתנו הקטנה בסכנה - אחת לחמש נשים נאנסות בישראל.

נכון, בתחום הפלילים מקרי הרצח וההתעללות בילדים זוכים לכותרות הראשיות בחדשות ומקרי האונס, אם הם לא אכזריים במיוחד "זוכים" למבזקים בלבד, אם בכלל. אבל אם נעצור לרגע ונקשיב לעדויותיהן של אלו שחוו אונס, נראה שבתיאורי המקרים הטרמינולוגיה היא של מוות - והקורבן נשאר בחיים.

רק הבוקר, שמענו על ארבעה מקרי אונס נוספים ועל פי הנתונים שמציגים מרכזי הסיוע לנשים, על כל תלונה ששמענו יש ארבע נוספות שלא מדווחות. למשטרת פתח תקווה נכנסה לפנות בוקר צעירה אמיצה בת 15 וסיפרה כי זמן קצר לפני כן נאנסה על ידי תושב העיר בשנות ה-20 לחייו. לדבריה, היא הכירה את אחיו הצעיר של החשוד במסיבה ומשם המשיכו לביתו. בבית היה אחיו של המכר הצעיר שלא ידע לקבל לא כתשובה.

על כל תלונת אונס יש 4 שאינן מדווחות

תושב נתניה בן 35 נעצר בחשד שאנס את חברתו בת ה-27 והמשטרה מחפשת אחר בן מיעוטים, תושב אחד הכפרים בעמק יזרעאל, בחשד שאנס אתמול צעירה תושבת רמלה, אותה פגש עם חברים בגן השלושה. אך בכותרת של היום זכה לא אנס, אלא בחור שהחליט לעשות מעשה ונעצר - נקרא לו דני.

היום לפנות בוקר, בסביבות השעה שתיים, הלך דני, בן 50 עם שותפתו לחיים, בת 43, ברחובות העיר תל אביב. מולם עבר בחור אחר - נקרא לו בני. חברתו של דני לא שמחה לראות את בני כלל, היא הצביעה עליו וסיפרה לדני שבני אנס אותה בדירתה יומיים לפני כן. חמתו של דני עלתה לראשו, הוא ניגש לבני, תקף אותו באגרופים בפניו ובבעיטות לגופו ואף שלף סכין ודקר אותו. בני נפצע קל, פונה לבית החולים ונעצר. דני נעצר גם הוא והשניים צפויים לחלוק היום את אותו הספסל בבית משפט השלום בתל אביב.

אז נכון, אי אפשר להצדיק את דני שכמעט ולקח חיים של אדם אחר בשל חשד, אך בהחלט אפשר להבין אותו. דני כנראה יודע שאנחנו כחברה נכשלנו בטיפול בבעיה ולפחות לי, קשה להאשים אותו על כך שניסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully