וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממשלה מתנהלת כמו חברת נדל"ן"

פנחס וולף

7.9.2008 / 10:23

יו"ר ישראל ביתנו הגיב לדיון בממשלה על הצעת חוק פינוי-פיצוי ואמר כי "הממשלה מוכרת נכסים במכירת חיסול". אולמרט: "ראוי להיערך לפינוי יהודה ושומרון"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

"על סדר יומה של הממשלה עומדים מספר נושאים המעוררים עניין ומחלוקת, ואני נחוש בדעתי שהממשלה תמשיך לפעול כהרגלה", כך פתח הבוקר (ראשון) ראש הממשלה אהוד אולמרט את ישיבת הממשלה השבועית בה צפויים לדון השרים, בין היתר, בחוק פינוי-פיצוי ובהצעת החוק של שר המשפטים דניאל פרידמן להגביל את סמכויות בג"ץ.

"בשעה שיתקיים משא ומתן רציני ומתמשך, ברור לכולם שהוא עשוי להוליד בשלב כלשהו החלטות וראוי שנתחיל לחשוב על המשמעויות וההיבטים", אמר אולמרט. "לא אחת נטען נגדנו בדברים מסוימים הקשורים בפינוי גוש היישובים של רצועת עזה שלא היינו מוכנים מראש ובכך גרמנו לעוגמת נפש עבור חלק מהמפונים. עכשיו טוענים שהדיון על היוזמה של חיים רמון מוקדם מידי. טוב להתחיל לחשוב על הנושאים כבר עכשיו".

אולמרט התייחס גם להצעת החוק של השר פרידמן, וכינה אותה "הפרדה מאוזנת של הרשויות". לדבריו, "הדבר המהותי ביותר בהצעת השר פרידמן הוא העובדה שלראשונה תעוגן בחוק היכולת של בג"ץ לפסול חוקים". לעומתו תקף שר הביטחון אהוד ברק את ההצעה טרם כניסתו לישיבה. "מפלגת העבודה מתנגדת בתוקף לפגיעה בבג"ץ ולאי כיבוד הסכמים קואליציוניים", אמר. "במצב המורכב בו הממשלה נמצאת, היא לא אמורה לקבל החלטות מורכבות כמו יוזמת השר פרידמן".

בתום דבריו, ביקש ראש הממשלה למסור גם את תגובתו לפרסום בעיתון "אקונומיסט" האמריקאי, לפיו הכלכלה הישראלית היא המצליחה בעולם. "עכשיו אנחנו רשאים לטפוח על השכם של שר האוצר ושל כל העוסקים במדיניות הכלכלית", אמר. "הגורמים הבינלאומיים האובייקטיבים ביותר מעולם לא הכתירו את הכלכלה הישראלית כטובה ביותר בעולם".

"לא ניתן להצעת פינוי-פיצוי לעבור"

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן אמר כי "ממשלת ישראל מתנהלת כמו חברת תיווך נדל"ן המוכרת נכסים במכירת חיסול". עם זאת, הבהיר ליברמן את ההבדל בין הממשלה לחברת נדל"ן: "כדי לעסוק בנדל"ן צריך רישיון - לממשלה אין גם את זה – החלטותיה לא לגיטימיות והיא לא רלבנטית".

יו"ר ש"ס אלי ישי מחה על הדיון בממשלה בהצעת פינוי-פיצוי. לדבריו "עצם העלאת הנושא גורמת נזק למדינה. בעיני, העלאת ההצעה היא חמורה. לא ניתן לזה לעבור, לא בממשלה ולא בכנסת. הצעות חוק כאלו גורמות נזק בלתי הפיך". גם השר רפי איתן (גיל) התנגד לדיון בטענה כי "אסור להעלות את הנושא כי המשא ומתן עוד לא הסתיים והעלאת נושאים כאלה עלולה להשפיע עליו".

"אסור שיתקיים דיון ביוזמת פינוי-פיצוי", אמר שר הפנים מאיר שטרית (קדימה). לדבריו, "אין מקום לשום ויתור לפני שמגיעים להסדר. יישום פינוי-פיצוי בטרם עת יוביל להרס קהילות מעבר לקו הירוק. לפני שנטפל בזה אנחנו צריכים קודם לסלק את ההתנחלויות הבלתי חוקיות". לגבי הצעת החוק של פרידמן אמר שטרית כי הוא תומך בה באופן עקרוני אך סבור שיש לקבוע רוב של 70 חברי כנסת לביטול קביעות בג"ץ, "כדי שלא כל ממשלה תוכל בקלות לרמוס את המיעוט".

ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) אמר היום בתגובה על הדיון בממשלה על חוק פינוי-פיצוי, כי "ממשלת ישראל תוקעת סכין בגב המתיישבים וחוזרת על הנוסחה של עמונה: 'הכה במתיישבים וזכה בנקודות בזירה הפוליטית'. זהו מעשה נבלה שמטרתו לפגוע במתיישבים הנאבקים יום-יום בטרור הפלסטיני".

יו"ר המפד"ל ח"כ זבולון אורלב אמר כי "על אולמרט לעסוק בפינוי כסאו ולא בפינוי-פיצוי. ראש הממשלה שימיו בתפקיד ספורים ועומד בפני כתב אישום על מעשי שחיתות חמורים, לא יכול לדון במהלכים גורליים ומסוכנים לעם ולמדינה".

לעומת זאת, שר הרווחה יצחק הרצוג אמר לפני הכניסה לישיבת הממשלה: "שרי העבודה תומכים בעצם הדיון בממשלה על תוכנית פינוי-פיצוי, משום שיהיה צורך להגיע לחלוקת הארץ. בהסדר עתידי צריך לקחת בחשבון את חיזוק גושי ההתיישבות, יחד עם פינוי-פיצוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully