וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ייני: "רוסיה מסייעת להתחמשות חיזבאללה"

פנחס וולף

6.9.2008 / 20:47

סגן נשיא ארה"ב אמר לנשיא פרס בוועידה באיטליה, ש"רוסיה מוכרת נשק לאירן מתוך ידיעה ברורה שהוא מועבר ישירות לחיזבאללה". פרס: "על ארה"ב לייצר אלטרנטיבה ברורה לנפט"

"רוסיה מוכרת נשק לאירן ולדמשק מתוך ידיעה ברורה שהוא מועבר ישירות לחיזבאללה ולארגוני טרור בעירק". כך אמר סגן נשיא ארצות הברית, ריצ'ארד צ'ייני, לנשיא המדינה שמעון פרס בכנס מדיני-כלכלי באיטליה.

לדברי צ'ייני, "אנו דורשים מרוסיה לאפשר למדינות מסביבה לחיות בריבונות מלאה, בשלום ובדמוקרטיה. רוסיה צריכה לשאול את עצמה האם היא רוצה להוציא עצמה ממשפחת העמים, מהדמוקרטיה, מהחופש ומהכלכלה המודרנית והחופשית".

פרס אמר מצידו לצ'ייני: "הדת היא אופיום למנהיגים, בשם הקיצוניות הדתית מבקש אחמידינג'אד להשליט טרור והגמוניה דתית על המזרח התיכון כולו. על ארה"ב ואירופה לייצר אלטרנטיבה ברורה לנפט, המממן הראשי של הטרור העולמי והמנהיגים הקיצוניים כדוגמת צ'אבס ואחמידינג'אד".

פרס הוסיף, כי ישראל נחושה להילחם בטרור באופן אפקטיבי, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, והדגיש כי "מלחמה בארגוני טרור אינה דומה למלחמה בצבאות. יש לבנות מערך מודיעיני משותף לישראל ולמדינות ערב המתונות, בסיוע ארה"ב ואירופה כדי לתת תשובה הולמת לטרור העולמי שמוקדים מרכזיים שלו ממוקמים במזרח התיכון".

"רוסיה מגדילה הסיכוי לעימות עם נאט"ו"

צ'ייני אמר בנאומו בוועידה, כי הפעולות בהן נקטה רוסיה בגאורגיה והתבטאויותיה הכוחניות מגדילות את הסיכוי לעימות עם הברית הצפון אטלנטית (נאט"ו). "עלינו לעמוד מאוחדים מול האתגרים שרוסיה מציבה בפנינו", הדגיש.

הוא גם האשים את רוסיה בביצוע "מעשי בריונות באחרים". לדבריו, "רוסיה אינה יכולה לצפות ולהינות מהטבות המסחר הבינלאומי ומיוקרה בינלאומית בזמן שהיא משתמשת בכוח ברוטאלי, באיומים ובהפחדות כנגד מדינות ריבוניות".

"בתוך 30 יום פגעה רוסיה בריבונות של מדינה דמוקרטית ובכך פגעה באמינותה וביחסים עם ארה"ב ומדינות נוספות", אמר. בנוגע להצטרפותן של גאורגיה ואוקראינה לברית נאט"ו, אמר צ'ייני, כי הגיע הזמן שהן יחלו בצעדים הפורמאליים להצטרפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully