וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור היסטורי: ר"מ טורקיה מגיע לארמניה

6.9.2008 / 17:52

משחק כדורגל בין ארמניה לטורקיה עשוי לגרום להפשרת היחסים בין המדינות. ראש ממשלת ארמניה הזמין את עמיתו הטורקי לצפות במשחק

נשיא טורקיה עבדאללה גול הגיע אחר הצהרים (שבת) לארמניה בפעם הראשונה מאז הכריזה על עצמאותה בשנת 1991. הסיבה לביקור ההיסטורי היא משחק כדורגל שנערך בין נבחרות שתי המדינות. מסוקי קרב ליוו את מטוסו של גאל, וכוחות גדולים של משטרה סגרו את הרחובות שבהם עברה המשלחת הטורקית.

גול הוא המנהיג הטורקי הראשון שמגיע לביקור בארמניה. בין אנקרה ובירת ארמניה, ירבן, אין קשרים דיפלומטים ועל יחסי שתי המדינות מעפילה סוגיית השואה הארמנית שהתרחשה במהלך מלחמת העולם הראשונה וההכרה באחריות לשואה זו מצד הטורקי, שעדיין מסרבים לעשות זאת.

גול הוזמן לצפות במשחק בין שתי הנבחרות במסגרת מוקדמות גביע העולם על ידי עמיתו הנשיא הארמני סרג' סרקזיאן, שקרא לחיזוק הקשרים בי שתי המדינות . גול אמר לפני שעזב את אנקרה כי הוא מקווה שמשחק הראשון בין שתי המדינות יסייע לקירוב בין שני העמים.

"למשחק הזה ישנה חשיבות גדולה יותר מעבר למשחק רגיל בין ארמניה וטורקיה, יש לו חשיבות בכך שהוא פותח אפשרויות חדשות, אני מקווה שהמשחק היום יתרום להסיר את המחסומים בין שתי המדינות, יקרב בין העמים ויתרום לשלום וליציבות באזור". טורקיה מעולם לא פתחה שגרירות בארמניה, וב-1993 אנקרה סגרה את הגבול בין שתי המדינות. גול אמר, בשיחה עם כתבים במטוס, כי ההחלטה שלסרקזיאן הינה החלטה "אמיצה", והוסיף כי הוא מקווה שתיווצר אווירה להמשך שיחות בין המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully