וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין נוכחות אמריקאית במו"מ עם סוריה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.9.2008 / 15:19

כך מסרו גורמים בירושלים בתגובה לפרסום בעיתון "א-שרק אל-אווסט", לפיו אישר גורם ישראלי בכיר כי בעוד שבועיים יתחדש המו"מ עם סוריה, בפיקוח נציג אמריקאי בכיר

על אף הדיווחים על דחיית המגעים בין ישראל לסוריה עד להקמת קואליציה חדשה בישראל, הבוקר (שבת) דיווח מקור אירופאי בכיר הנמצא בתל אביב לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, כי המשא ומתן צפוי להתחדש עוד כשבועיים באיסטנבול וכי נציג אמריקאי בכיר אף צפוי להשתתף בו כמפקח.

יחד עם זאת גורם מדיני בכיר מסר לעיתון "הארץ" כי אין לישראל כל מידע על כוונה אמריקאית להצטרף לשיחות, המתקיימות בתיווך טורקי. ג'ון סאליבן, ממשרד החוץ האמריקאי אמר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי ארה"ב תומכת בהמשך המו"מ העקיף בין ישראל לסוריה. בהתייחסו להשתתפות האמריקאית בשיחות, אמר סאליבן: "אין בידי כל אישור לנושא".

גורם ישראלי בכיר אישר לעיתון את הדיווח ומסר כי המקור האירופי הגיע אתמול לישראל על מנת לעדכן את ההנהגה בישראל על תוצאות הפסגה המרובעת שערכו בדמשק נשיא צרפת, נשיא סוריה, אמיר קטאר וראש ממשלת טורקיה. לדברי הגורם, המועד החדש לסבב החמישי של המגעים הוא 18 בספטמבר. "מושקעים מאמצים רבים על מנת להפוך את המשא ומתן הבלתי ישיר לישיר", הוסיף.

בעיתון "א-שרק אל-אווסט" נכתב כי לדברי הבכיר הישראלי, ממשלת ישראל רצתה שהמגעים יהיו ישירים מלכתחילה אולם סוריה מתעקשת להמשיך במתכונת מגעים זו "כל עוד ארצות הברית אינה לוקחת חלק בשיחות וללא השתתפות אמריקאית רצינית אין שום תקווה במשא ומתן". אולם כשהוחלט לשגר לשיחות את דיוויד וולש, יועצה של מזכירת המדינה האמריקאית, השתנתה העמדה הסורית. "יחד עם זאת הסורים התנו את המגעים הישירים בכך שייפתחו בדיון בשאלת הגבולות", ציין.

זאת הפעם הראשונה שמדווח על אפשרות חידוש המו"מ בתיווך וושינגטון מאז כישלון השיחות בשפרדסטאון בתחילת 2000, שהוביל ראש הממשלה דאז, אהוד ברק. בשיחות, שנערכו בעיירה במערב וירג'יניה, לא הוסכם על דבר, והוחלט בסיומן לחדש את המו"מ הישיר בהקדם - דבר שלא קרה עד היום.

עדכון ראשון 10:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully