וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב כבר נערכים לקראת הסופה "אייק"

6.9.2008 / 13:45

לאחר שהסופה "האנה" הותירה אחריה נזקים קלים יחסית נערכים שירותי החירום לקראת "אייק" שיגיע ביום שני ומוגדר כהוריקן בדרגה 3

(צילום: רויטרס)

סוכנויות החירום בארצות הברית נערכות לקראת סופת ההוריקן הבאה "אייק" שצפויה להגיע לחופי פלורידה ביום שני הקרוב, אייק מוגדר לפי שעה כהוריקן בדרגה 3 עם רוחות בעוצמה של עד 115 קמ"ש. המרכז הלאומי לניטור הוריקנים במיאמי מסר כי הסופה הנוכחית "האנה" נחתה ביבשה בקרוליינה ביום שישי, "האנה" היא סופה חלשה יותר מהוריקן "גוסטב" שפגע בלואיזיאנה בשבוע האחרון.

"ישנם מספר דיווחים על הצפות אך אין דיווחים על נזק נרחב כתוצאה מהסופה, עשרת אלפים בתים בדרום קרוליינה וכשנים עשר אלף בתים בצפון קרוליינה נותקו מחשמל", מסר דובר סוכנות החירום בדרום קרוליינה.

מאות הרוגים בהאיטי

אולם לא כולם ברחו מהסופה האנה, קן פרייב וחברו ארמין ברקלי מצפון קרוליינה, ניצלו את הגלים הגבוהים על מנת לגלוש. "אנו שחיינים טובים ופשוט רוצים להנות" אמר ברקלי והוסיף כי "אני יודע שזה טירוף אבל אנו רוצים לחוות את החיים כמה שיותר". שני החברים הללו התעלמו מקריאות שירותי ההצלה שביקשו מהנופשים במספר נקודות במדינות קרוליינה להתפנות. 400 בני אדם פונו למחסה.

בשירותי החיזוי מסרו כי יש סיכוי קטן שהאנה תהפוך כעת להוריקן, ורוב האנשים פשוט מתכננים להישאר בביתם עד שהסופה תחלוף. שירותי ההצלה הפדרלים הודיעו כי הם צופים שהסופה תעבור ללא אירועים חריגים אך הוסיפו כי ישנו ציוד חירום וצוותים שמוכנים לכל תרחיש שיקרה.

בארצות הברית הנזקים שזרעה האנה היו קטנים יחסית אולם בהאיטי הותירה האנה אחריה מאות הרוגים.מזון ומצרכי חירום נוספים החלו להגיע בסוף השבוע להאיטי לאחר שהסופה גבתה את חייהם של 529 בני אדם בשטפונות והצפות בוץ, וגרמה לאלפים לאבד את בתיהם.

אוניית משא מטעם האו"ם שנשאה את האספקה עגנה היום בנמל העיר ג'ונבס בהאיטי. מדובר באוניה הראשונה מתוך כמה כלי שיט ותעופה שאמורים להגיע לעיר, שהוצפה בנהרות של בוץ בעקבות הסופה, ובה נרשמו מרבית מקרי המוות. האיטי היא הארץ הנחשלת ביותר באיים הקריבים. רוב תושביה מרוויחים פחות משני דולר ביום. בחודש האחרון היא נפגעה משלוש סופות טרופית. הסופה "פיי" הרגה יותר מ-50 בני אדם ואילו ההוריקן "גוסטב" קטל 75 אנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully