וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

6.9.2008 / 0:17

אחת ולתמיד, חתולים יכולים להעביר מחלות לבני אדם? ומה עושים עם כלב הלוקה בדלקת פרקים? הווטרינר שלנו מטעם פורינה, ד"ר איל נחמיאס, עונה לשאלות שלכם

לכלבי בן ה-11 יש דלקת פרקים. רציתי לדעת אם יש דרך, בנוסף לתרופות, להקל על כאבו. אולי עם מזון מיוחד?

יש דרכים שונות ורבות להקלה על דלקות פרקים, צריך קודם כל לאבחן בדיוק את מיקום הבעיה והסיבה לה. יש שיטות שונות בהן מטפלים בה: כדורים אנטי דלקתיים, תרופות לשיכוך כאב יעילות חדשות, ניתוחים שונים, הידרותרפיה – עבודה במים, דיקור סיני, פיזיותרפיה רגילה ועבודה לטיפול בתנועת המפרק, מזון רפואי – יש מזונות איכותיים המיועדים לכך. לדוגמא מזון המכיל חומצות שומן אומגה 3 + רמת אנטיאוקסידנטים גבוהה ואחוז חלבון גבוה . מזון זה מתוכנן לטיפול ומניעת הסבל.

לעיתים לכלב הסובל מהשמנה עדיף להוריד קודם במשקל. כיום ידוע כי השמנה היא למעשה "שמן למדורה" של התהליך הדלקתי. תהליך דלקתי נעזר בחומרים המשתחררים מרקמת השומן העודף ובכך משמר את הדלקת. דלקת כרונית היא דבר מאד מעייף לכלב.

לאחרונה הופיעה בגינתי חתולת רחוב והחלטתי לאמץ אותה. ראשית ברצוני לדעת האם יש לחסנה, והאם זה נכון שחתולה יכולה להעביר סוג מסוים של לוקמיה? מאחר ואני חולה בסרטן אני קצת חוששת.

לחתולים אין לוקמיה המועברת לאדם. גם נגיף לוקמיה של חתולים הקרוי FELV אך השכיחות שלו בישראל מאד נמוכה. למעשה אנו בבנק הדם לחיות בודקים כל חתול תורם דם ולשמחתי אומר כי לא מצאנו בינתיים חתול עם לוקמיה בישראל. באופן כללי חתולים לא מעבירים כמעט מחלות.

יש לי שני חתולים בני שש. הם נמצאים אצלנו מאז שהיו גורים קטנים. עד לפני שנה היו לשניהם עיניים צהובות (שניהם בלונדינים / ג'ינג'ים) ואז לפתע צבע העיניים של אחד מהם השתנה לצבע ירוק בהיר. למה זה קרה?

שינוי בצבע העיניים יכול להיות כתוצאה משנויי פיגמנט או מסיבות אחרות הקשורות בבעיות עיניים. רצוי שרופא עיניים וטרינרי יבדוק את החתול.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

יש לי כלב בן עשרה חודשים שאימצתי. הוא לא היה מחוסן ולפני חודשיים עשיתי לו חיסון משושה. האם יש צורך לחסן אותו בעוד משושה כמו שאמרה הוויטרנרית שלנו, או רק כעבור שנה?

לכלב בגילו שלא ידוע הרקע של החיסונים עדיף לתת עוד חיסון כעבור חודש. אחר כך כל שנה. קיימים טיפולים מונעים נוספים שיש לתת: זריקת תולעת הפארק כל שלושה חודשים ותילוע כל חצי שנה. כלבת כל שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully