וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האטה עולמית? מספר המיליונרים גדל ב-11% ב-2007

רויטרס

5.9.2008 / 17:30

הקפיצה הגדולה ביותר במספר העשירים חלה באסיה ובאמריקה הלטינית. 0.001% מאוכלוסיית העולם מחזיקים בחמישית מהעושר

המשבר הכלכלי העולמי לא משפיע כנראה על מי שיש לו כסף. דו"ח העושר העולמי, שפורסם היום על ידי חברת הייעוץ בוסטון קונסלטינג גרופ, מאשש את ההנחה הרווחת לפיה "העשירים רק הולכים ומתעשרים". שיעור העושר הפרטי גדל ב-5% בשנה שעברה, והסתכם ב-109.5 טריליון דולר.

זאת הפעם השישית ברציפות שנרשמת עלייה בהיקף ההון המוחזק על ידי יחידים. הגידול הרב ביותר התקיים במשקי בית של כלכלות מתפתחות, כמו סין ומדינות המפרץ הפרסי, ובקרב משפחות שכבר היו עשירות לפני כן.

המאיון העליון של משקי הבית החזיק בשנה שעברה ב-35% מההון העולמי. העשירים, שהם 0.001% מהאוכלוסיה, מוגדרים כמי שיש להם לפחות 5 מיליון דולר בנכסים, מחזיקים ברשותם 21 טריליון דולר - חמישית מעושרו של העולם.

כדור הארץ ממשיך לייצר מיליונרים חדשים. הקפיצה הגדולה ביותר במספר העשירים התרחשה במדינות אסיה ואמריקה הלטינית. בסך הכל, גדל מספר המיליונרים בעולם ב-11% במהלך 2007, והסתכם ב-10.7 מיליון. העושר הפרטי בצפון אמריקה גדל ב-2.8% בשנה שחלפה, לעומת 9% ב-2006.

למרות שהעשירים ממשיכים להתעשר, ניכרת מגמה של מעבר להשקעות בטוחות יותר. כתוצאה מהירידות בשווקים, יותר כסף מוחזק במדינות בהן מתגוררים העשירים, וחלק מהם אף צימצמו את היקף ההשקעות החדשות שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully