וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר איבד השבוע 0.2% ל-3.58 שקלים

רותם סלע

5.9.2008 / 17:10

למרות הירידה השבועית, מתגברות ההערכות בשוק כי לפחות בטווח הקצר צפוי הדולר להמשיך במגמת ההתחזקות שלו מול השקל

הדולר סיים את יום המסחר האחרון של השבוע בשער של 3.58 שקלים. בסיכום שבועי ירד הדולר ב-0.2% לאחר מסחר תנודתי. למרות הירידה מתגברות ההערכות בשוק כי לפחות בטווח הקצר צפוי הדולר להמשיך במגמת ההתחזקות שלו מול השקל.

בנק ישראל דיווח השבוע כי באוגוסט נרכש סכום של כ-1.9 מיליארד דולר במסגרת התוכנית להגדלת יתרות המט"ח של המדינה. בבנק לאומי מציינים כי סכום זה משקף ממוצע רכישות יומי של כ- 90 מיליון דולר, הנמוך בכ-10% מהסכום שאותו הודיע הבנק שירכוש מדי יום. יתרות המט"ח של הבנק הסתכמו בכ-33.65 מיליארד דולר בסוף אוגוסט. בלאומי מציינים כי "היעד שאותו הציב הבנק במסגרת התוכנית - השגת יתרות מט"ח בסכום שבין 35 ל-40 מיליארד דולר - הולך ומתקרב". הפסקת התוכנית מסיבות אלה או אחרות עשויה לעצור את הרוח הגבית שהעניקה למטבע האמריקאי.

לראיה מציינים בבנק לאומי, כי נרשמה ירידה של 22% בפעילותם של "לקוחות אחרים" בשוק המט"ח במהלך חודש אוגוסט. ירידה זו בנפח הפעילות מושפעת בעיקר ממדיניות של הגדלת יתרות המט"ח שמובילה להפחתת נפח פעילות "המסחר הספקולטיווי" - כך משערים בבנק.

נתונים שפירסמה התאחדות התעשיינים מספקים אישוש למרכזיות שתפסו חברת כימיקלים לישראל בפרט וענף הכימיה ככלל - לא רק בשוק המניות הישראלי, אלא גם בתמונת המקרו הכלכלית שלו. על פי נתוני התעשיינים הזרים, ענף הכימיה תרם כ-7.6 מיליארד דולר למשק במחצית הראשונה של 2008, סכום המהווה גידול של 55% מהסכום אותו הזרים הענף למשק בחציון המקביל אשתקד. לתפיסת כלכלני לאומי, גידול זה שנובע מהנסיקה במחירי הסחורות הבינלאומיים, מסייע לחיזוק עוצמתו של השקל. עיני המשקיעים צריכות, אם כך, להתמקד במניית כימיקלים לישראל לא רק מהפוזיציה של שחקני מעו"ף - אלא גם כמשקיעים בשוק המט"ח המבקשים לנתח את המגמות בשוק זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully