וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "רק מו"מ ישיר עם סוריה יקדם השלום"

פנחס וולף

6.9.2008 / 8:23

נשיא המדינה נאם באיטליה וקרא לאבו מאזן שלא לשתף את חמאס בבחירות לרשות, משום שהוא”מנצל כלים דמוקרטים להשלטת דיקטטורה צבאית וטרור”. בנושא האירני הבהיר פרס כי אינו תומך בפעולה צבאית

נשיא המדינה שמעון פרס, הנמצא בכנס כלכלי-מדיני באיטליה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר אמש (שישי) כי "אם נשיא סוריה בשאר אסד רציני ברצונו לפרוץ את מעגל האיבה והחשדנות - עליו להגיע לירושלים, או להזמין את ראש הממשלה הישראלי לדמשק". לדבריו, "אין תחליף לקיום משא ומתן ישיר בין אסד לראש הממשלה. על מנת לקדם את התהליך עליו לפנות אל הציבור הישראלי ולרכוש את אמונו, כפי שעשו סאדאת והמלך חוסיין".

גם אבו מאזן אמר בנושא המגעים בין ישראל לסוריה כי "הצלחה בתהליך השלום תקרין על כלל האזור ואני תומך בקיום משא ומתן ישיר בין הצדדים", אך הוא הדגיש את מרכזיותו של תהליך השלום עם הפלסטינים: "ישראל חייבת להבין שאם היה שלום בינה לבינינו, באותו הרגע 57 מדינות מוסלמיות יהיו מוכנות לקיים עם ישראל נורמליזציה מלאה".

אבו מאזן האשים את בוש, שבימיו כנשיא לא התקיים משא ומתן בין הצדדים. "כשנקראנו לאנאפוליס, לפני קצת פחות משנה, הגענו במטרה לפתור 60 שנים של סכסוך. זה אינו עניין של מה בכך", הוא הדגיש וקרא לנשיא ארצות הברית הבא להמשיך ולתמוך במגעים המדיניים.

פרס קרא לאבו מאזן שלא לשתף את חמאס בבחירות. לדבריו, "לא ייתכן שגוף מנצל את הכלים הדמוקרטים להשלטת דיקטטורה צבאית, טרור, רצח ופנאטיות דתית, כפי שקורה הלכה למעשה עם החמאס ברצועת עזה".

פרס התייחס גם לנושא האירני, והדגיש כי הוא אינו תומך בפעולה צבאית, אלא בסנקציות כלכליות. "אינני תומך בפעולה צבאית נגד אירן אך על העולם להתאחד כחומה בצורה ולהשליט סנקציות כלכליות חמורות ביותר נגדה", אמר. לדבריו, "העולם לא ירשה שטרוריסטים פנאטיים יחזיקו נשק גרעיני בידיהם. איני מאמין שראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא ארה"ב ג'ורג' בוש ירשו זאת. כך גם אירופה. על כולנו לעצור את הסכנה האירנית".

  • עוד באותו נושא:
  • שמעון פרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully