וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל תיסוג מרג'ר בתוך 3 חודשים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.9.2008 / 12:10

הנסיגה תתבצע כחלק מהחלטה 1701 של האו"ם, נכתב בעיתון "אל מוסתקבל". את מקום צה"ל יתפסו חיילים ספרדיים מכוחות יוניפי"ל

"ישראל תיסוג מהחלק הצפוני של כפר רג'ר תוך שלושה חודשים ובכך תמלא אחר החלטת 1701 של האו"ם", כך דיווחו מקורות בינלאומיים לעיתון הלבנוני "אל-מוסתקבל" ולאתרי חדשות לבנונים המזוהים עם המחנה האנטי-סורי. המקורות העריכו כי הנסיגה תבוצע בחודש דצמבר הקרוב.

לפי הדיווח בעיתון, מפקדי כוח יוניפי"ל הציגו תוכנית מסודרת בנוגע לפריסת כוחותיו לאחר הנסיגה הישראלית מהחלק הצפוני בכפר. המקורות ציינו כי הלבנונים הביעו את הסכמתם לתוכנית בעוד שישראל טרם העבירה את תשובתה. לפי הדיווח, אחד מהיסודות המרכזיים בתוכנית הוא העברת השליטה הביטחונית בכפר לידי הגזרה המזרחית של יוניפי"ל, שחייליו הם ספרדים.

בתקופה האחרונה התרבו הדיווחים על נסיגה צפויה של ישראל מרג'ר. בתחילת השבוע דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט" כי ישראל הביעה את הסכמתה לסגת מהחלק הצפוני של הכפר לאחר שקיבלה הבטחה מממשלת לבנון כי האזור יהיה נתון לשליטת יוניפי"ל.

הכפר רג'ר מונה כ-2,100 תושבים, שכשני שליש מהם חיים בחלקו הצפוני של הכפר המצוי בשטח לבנון ומופרד מהחלק הדרומי באמצעות מוצב צה"ל. תושבי הכפר הם אמנם אזרחים ישראלים, אך חלק ניכר מבתיהם ושטחיהם החקלאיים נמצאים בשטח לבנון ולכן הם אינם יכולים לקבל שירותים מהרשויות הישראליות. עם כניסת הפסקת האש בין ישראל ללבנון לתוקף נסוג צה"ל ממרבית שטחה של דרום לבנון, אך המשיך להחזיק בחלקו הלבנוני של הכפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully