וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "גבולות ה-4 ביוני לא פתוחים לדיון"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.9.2008 / 9:22

שר החוץ הסורי אמר כי "הסבב החמישי של המגעים הבלתי ישירים בין ישראל לסוריה יהיה מכריע" ובו הצדדים אף צפויים לשרטט הגבול

"ה-4 ביוני 1967 הוא קו הנסיגה ואין שום מקום לדיון בנושא", כך אמר היום (שישי) שר החוץ הסורי וואליד מועלם בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. לדבריו, על קו זה יתבסס המשא ומתן הישיר בין ישראל לסוריה.

"הסבב החמישי של המגעים הבלתי ישירים בין ישראל לסוריה יהיה מכריע וחשוב", הוסיף מועלם, שאמר עוד כי הצדדים צפויים לקבל החלטות בנוגע לשרטוט קו הגבול. שר החוץ הסורי נשאל לגבי דחיית הסבב החמישי ובתשובה ענה כי לסוריה יש אורך רוח וכי היא מוכנה להמשיך במגעים הבלתי ישירים.

מקורות המוגדרים מהימנים אישרו לעיתון כי אין בכוונתה של סוריה לוותר על קווי ה-4 ביוני כבסיס למשא ומתן הישיר עם ישראל. לדבריהם, בעוד שהעמדה הישראלית תומכת בנסיגה עד לקווי הגבול הבינלאומי שנקבע ב-1923 בין שתי המעצמות המנדטוריות, בריטניה וצרפת, סוריה מעולם לא הביעה עמדה אחרת מלבד נסיגה לקווי 67'.

אמש התראיין נשיא סוריה בשאר אסד לרשת הטלוויזיה של חיזבאללה "אל-מנאר" והסביר מדוע נדחה הסבב החמישי של המגעים עם ישראל. "לאחר ארבעה סבבי משא ומתן היה צפוי להתקיים סבב חמישי, אולם הוא נדחה בגלל התפטרותו של חבר צוות המשא ומתן הישראלי יורם טורבוביץ'". הוא הוסיף כי הסיבה לכך שארצו פתחה במשא ומתן עם ישראל וחיזקה את קשריה עם המערב. לדבריו, "סוריה מדברת עם המערב כדי למלא אחר האינטרסים שלנו ולא על מנת להעניק מתנות כלשהן". אסד ציין עוד כי תהליך השלום עם ישראל נדחה, משום שהוא "ממתין לממשל האמריקאי הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully