וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי והפועלים: מסוכן להשקיע עכשיו במניות

רותם סלע

5.9.2008 / 9:54

בבנקים הגדולים צופים גם כי ההאטה הכלכלית והתחזקות הדולר יביאו להיחלשות נוספת של השקל וממליצים על השקעה במט"ח

בבנקים הגדולים לאומי והפועלים, ממליצים להתרחק בינתיים משקלים וממניות ומפרסמים לצד המלצות בעיקר חששות מהסיכון בהשקעה במניות, באיגרות חוב ובמט"ח, לנוכח חוסר הוודאות שמשדרת הכלכלה הגלובלית והמקומית.

הן בבנק לאומי והן בבנק הפועלים סבורים כי האפיק המנייתי צפוי להמשיך להיות מסוכן, וממליצים על החזקה במניות דפנסיוויות, במרכיב מנייתי נמוך. הניתוח של כלכלני הפועלים מתבסס על ההאטה הגלובלית שנגרמת בשל מצבו של המשק האמריקאי. בלאומי מסתכלים על מגמות המסחר השבוע בבורסה התל אביבית - ומסיקים כי שינויים במחירי הסחורות הם אלה הצפויים להוות את המרכיב המרכזי בביצועיו של שוק המניות המקומי בתקופה הקרובה.

בבנק הפועלים נזהרים ממתן המלצות גם בכל הנוגע לשוק איגרות החוב, שם מוצאים כלכלני הבנק הזדמנויות בניירות הערך הצמודים הבינוניים והארוכים, לאור רמת האינפלציה הגלומה בהם ובשל התשואה הגבוהה שהם מספקים. עם זאת, מדגישים בבנק כי רמת הסיכון בהשקעה בצמודים הארוכים נותרה גבוהה. בלאומי, לעומת זאת, בוחרים להמליץ על האפיק השקלי על פני הצמוד - לאור הציפיות האינפלציוניות הנגזרות משוק ההון, אשר גבוהות עדיין משיעור האינפלציה הצפוי בפועל.

כלכלני בנק הפועלים ממשיכים לראות אינדיקציות נוספות המצביעות על היחלשות השקל, בהם מונים בהפועלים את הקיטון בחשבון השוטף, את ההאטה בכלכלה הישראלית, את התחזקות הדולר בעולם ואת רכישות הדולר היומיות של בנק ישראל. מנגד, הצפי להתרחבות פער הריביות בין השקל לבין הדולר מספק תמיכה לשקל. אי לכך, ממליצים בהפועלים להחזיק מט"ח בתיק בשיעור של כ-10%, תוך פיזור בין מטבעות כגון דולר, יורו והין היפני, שמהווה משקל נגד לחששות מפני העמקת משבר האשראי.

בלאומי מעט מסויגים יותר, ומצביעים בין השאר על כוונת BDO להשקיע בישראל עד כ-200 מיליון דולר וכן את תרומת הגידול של יצוא הכימיקלים בכ-55%, מה שהזרים מט"ח בסכום כולל של כ-7.6 מיליארד דולר לחוזקו של השקל. עם זאת, מסכמים בלאומי כי רכישות המט"ח שמבצע בנק ישראל בשילוב עם התחזקותו של הדולר בעולם, עשויים לחזק את הדולר מול השקל לפחות בטווח הקצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully