וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל: "למשטרה לא יקום ראש נוסף"

נתיב נחמני

4.9.2008 / 20:30

דודי כהן הגיב הערב לפרשת ניצב בר-לב, והזהיר כי ”המשבר יהפוך לשבר שלא ניתן לאחות, אם לא תושג ההבנה למשמעות המושגים פיקוד, משמעת ודוגמה אישית”

מפכ"ל המשטרה דודי כהן נאם הערב (חמישי) בכנס מפקדי המשטרה בתל אביב ודיבר גם על פרשת ניצב בר לב. "לאור המשמעויות הציבוריות והארגוניות שהתעוררו, מצאתי לנכון לדון על השתלשלות האירועים מול ניצב בר לב", אמר. לדבריו, "המשבר שנוצר, משליך גם על היכולת של כל מפקד בארגון הזה לנהל את היחידה עליה הוא מופקד".

כהן המשיך ואמר כי "במדינת ישראל יש רמטכ"ל אחד, ראש מוסד אחד, ראש שב"כ אחד ומפכ"ל אחד ולאף אחד מהארגונים לא יצוץ ראש נוסף". הוא הזהיר כי "המשבר יהפוך לשבר בלתי ניתן לאיחוי, אם לא תושג ההבנה המלאה למשמעות המושגים פיקוד, משמעת ודוגמא אישית". כהן חתם את דבריו ואמר כי "משבר זה מהווה שעת מבחן ליכולתו של הארגון להכתיב ולא לקבל תכתיבים, לנהל ולא להתנהל".

ביום שני האחרון פנתה התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה אהוד אולמרט בקריאה להדיח את השר לביטחון הפנים אבי דיכטר ואת מפכ"ל המשטרה. התנועה מוחה על "המחדל" בעניין ניצב אורי בר-לב, שהמפכ"ל החליט על סיום כהונתו בשבוע שעבר. כהן פרסם את פרישתו הצפויה של בר-לב בהודעה לעיתונות. בר-לב, שלטענתו שמע על ההחלטה בפעם הראשונה בכלי התקשורת, מיהר להוציא הודעה נגדית בה הבהיר כי בניגוד להודעת המפכ"ל, אין בכוונתו לעזוב את המשטרה. "השר כשל כשל חמור הפוגע בקצינים מצטיינים ובמשטרה ולכן עליו ללכת הביתה ", נאמר במכתב שהוגש לרה"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully