וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: לחקור הוצאת פתק אובמה מהכותל

עדי שמחוביץ

4.9.2008 / 17:30

הודיעה למשטרה שיש לפתוח בחקירת פרסום הפתק, משום שהמקרה מעלה חשדות לעבירה על חוק הגנת הפרטיות

(צילום ארכיון: רויטרס)

פרקליטות המדינה הנחתה היום (חמישי) את המשטרה לפתוח בחקירת פרשת פרסום הפתק שהטמין המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ברק אובמה בכותל, במהלך ביקורו בישראל, לפני חודש וחצי. זאת לאחר שפרקליט המדינה הגיע למסקנה כי המקרה מעורר חשד לביצוע עבירות על חוק הגנת הפרטיות וחוק השמירה על המקומות הקדושים.

בסוף יולי פורסמה בעיתון "מעריב" ידיעה שכותרתה "הפתק של אובמה", אליה צורפה תמונת הפתק שהוצא מבין אבני הכותל. למחרת פורסם סרטון בו נראה אדם שהוציא פתקים מבין אבני הכותל, ואף פותח וקורא אותם. ברקע נשמע קול אישה שנוזף בו ואומר שמעשיו הם "חילול השם". ככל הנראה, העיתון רכש את הפתק תמורת תשלום.

בתלונה שהגיש עו"ד שחר אלון למשרד המשפטים, נטען כי המעשה פגע בצנעת הפרט ובכבודו של אובמה. עוד נטען כי המנהג של הטמנת פתקים הפך לסמל המובהק של הכותל, ובני אדם מכל העמים והדתות נוהגים לטמון בין אבניו את תפילותיהם הכמוסות לבורא עולם, מתוך ידיעה כי תפילתם תישאר חסויה. על פי התלונה, מנהג זה ייפגע אם מעתה ידעו כולם כי אין דרך לשמור על פרטיותם.

בתלונה הזהירו כי הימנעות מנקיטת הליכים פליליים בעקבות פרסום הפתק של אובמה עלולה לעודד את התופעה הפסולה, תוך הפיכת הכותל למקור אינסופי של ידיעות בנוגע למפורסמים מישראל והעולם.

מ"מעריב" נמסר בתגובה כי "נגיב כשתתקבל פנייה רשמית ממשרד המשפטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully