וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות דרישת בג"ץ, תקנון ביה"ס הגזעני לא שונה

עדי שמחוביץ

4.9.2008 / 16:31

בית הספר "בית יעקב" בעמנואל מאלץ תלמידות ממוצא ספרדי להתפלל בהברה אשכנזית, והקים הפרדה בין התלמידות. בג"ץ קרא לשינוי התקנון

בג"ץ דן הבוקר (חמישי) בעתירה שהוגשה נגד משרד החינוך ורשת "בית יעקב", בעקבות גילויי האפליה כלפי התלמידות הספרדיות בבית הספר החרדי בישוב עמנואל. את העתירה הגישה לפני כשבעה חודשים עמותת "נוער כהלכה", בדרישה לעצור את העברת הכספים ממשרד החינוך לבית הספר עד שתבוטל האפליה.

מהעתירה עולה כי בבית הספר מתקיימת אפליה עדתית בוטה שמפרידה בין תלמידות ממוצא אשכנזי לאלו ממוצא ספרדי. תקנון "בית יעקב" מחייב את כל התלמידות הספרדיות להתפלל וללמוד תורה רק בהברה אשכנזית, וכך עליהן לעשות גם בביתן. נוסף על כך ישנה חלוקה פיזית של בית הספר לשניים, בכל חלק קיימת חצר משחק שונה ותלבושת שונה. השופט אדמונד לוי אמר בבית המשפט כי "אפילו אם ילקו אותי מאה מלקות לא אצליח לדבר בהברה אשכנזית".

עד לדיון הבוקר, בית הספר היה אמור להסיר מהתקנון את כל הסממנים המפלים. משלא עשה זאת, הורה בג"ץ למשרד החינוך כי ליצור לבית הספר תקנון מתוקן, נקי מסממני הפליה על רקע עדתי או גזעני. עם זאת, לא "בית יעקב" ולא משרד החינוך הגיעו הבוקר לדיון עם תקנון מתוקן. משרד החינוך ביקש בדיון הארכה, על מנת לאפשר להם לבדוק את התקנון והסעיפים המפלים.

עו"ד אביעד הכהן, המייצג את העותרים, אמר כי "מצער מאד שבמדינת ישראל מתנהל בית ספר המגלה סימנים של מעין-אפרטהייד, בניגוד לערכים יהודיים אנושיים ובסתירה לעקרונות היסוד של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully