וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: יום בו יערך משאל עם יהיה יום שבתון

פנחס וולף

4.9.2008 / 15:40

כך החליטה היום ועדה משותפת של ועדת הכנסת וועדת חוקה, למרות שעלות יום השבתון למשק הישראלי מוערכת ב-1.3 מיליארד שקלים

במידה שיתקיים משאל עם על נסיגה מרמת הגולן, יהיה היום בו יערך יום שבתון, כך החליטה היום (חמישי) ועדה משותפת של ועדת הכנסת וועדת חוקה. עלות יום השבתון למשק הישראלי מוערכת ב-1.3 מיליארד שקלים. יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ דוד טל (קדימה), התנגד לקיום יום שבתון, אך הוועדה החליטה לקבל את דעתה של מנכ"ל ועדת הבחירות המרכזית, תמי אדרי. לדבריה, קלפיות משאל העם ימוקמו בבתי הספר וועדת הבחירות תצטרך להעסיק כ-50 אלף עובדים באותו יום, דבר שיימנע קיום יום עבודה.

עוד החליטה הוועדה, כי במידה ש-80 חברי כנסת לפחות יתמכו בנסיגה משטח ברמת הגולן, לא תחויב הממשלה לקיים משאל עם. במידה שאכן יוחלט לקיים משאל עם, הוא יתבצע בתוך 45 ימים מאישור הכנסת. זאת, לאור דרישת יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער, ובניגוד לעמדת אדרי, שטענה כי חודש וחצי הוא זמן קצר מידי להיערכות וועדת הבחירות. "לא יתכן שמדינת ישראל תאלץ להמתין 90 יום לביצוע משאל העם כדי לדעת מה יעלה בגורלו של הגולן", אמר סער.

לדברי ח"כ טל, "אני תקווה שביום ראשון הקרוב נסיים את הליך ההכנה לקריאה שניה ושלישית. לאחר מכן יופצו נוסחי החוק למשרדי הממשלה לצורך תגובות והערות במשך שבועיים". לדבריו, מטרתו "להגיש את החוק למליאת הכנסת כבר ביום הדיונים הראשון לאחר הפגרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully