וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה האיסלמית: "בג"ץ יצא מדעתו"

פנחס וולף וניר יהב

4.9.2008 / 12:45

הפלג הצפוני של התנועה, הממוקם באום אל פחם, מחה על החלטת ביהמ"ש לאפשר לפעילי הימין בן גביר ומרזל לקיים מצעד בעיר

מי אמר שבג"ץ שמאלני? פעילי ימין יורשו לערוך מצעד באום אל פחם – כך קבע היום (חמישי) בית המשפט העליון. פסיקת בית המשפט ניתנה בעקבות עתירה שהגישו פעילי הימין הקיצוני איתמר בן גביר וברוך מרזל, לאחר שהמשטרה סירבה לאפשר להם לקיים תהלוכה בעיר. השופטים, אדמונד לוי, עדנה ארבל וחנן מלצר, הורו למדינה להחליט על פתרון יצירתי בתוך 15 יום שיאפשר את קיום המצעד.

דובר הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, זאהי נוג'ידאת, מתח ביקורת חריפה על ההחלטה: "נראה שבית המשפט העליון איבד את יכולת השיפוט שלו וכי הוא יצא מדעתו. מה בדיוק מחפשים איתמר בן גביר וברוך מרזל באום אל-פחם מלבד פרובוקציה והבערת אש שכל החכמים גם יחד לא יצליחו לכבות?".

"אנחנו מרוצים", אמר בתגובה בן גביר, "אך עד שלא נצעד בתוך אום אל פחם לא נהיה מסופקים במאת האחוזים. הפרקליטות צריכה להבין ששלטון החוק לא נעצר אצל הערבים. כפי שכפו עלינו את מצעד הגאווה בירושלים, וכפי שמתירים לשמאלנים להגיע לחברון ולעשות מצעדים, יש לאפשר לנו את אותן זכויות ואנחנו שמחים שבית המשפט היה קשוב לכך".

תחילת הפרשה במצעד הגאווה שהתקיים ביוני השנה. בשנה שעברה חייב בית המשפט את עיריית ירושלים לאפשר את קיום מצעד הגאווה בעיר, על אף חששה של המשטרה להפרות סדר. בתגובה, הודיעו מרזל ובן גביר כי ידרשו לקיים מצעד של פעילי ימין באום אל פחם. מה שנראה כדבר הזוי ולא מציאותי, מתגלה עתה עם החלטת בג"ץ, כדבר מעשי, שיתרחש בקרוב.

"בג"ץ חצה גבול מסוכן"

ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) תקף בחריפות את החלטת בג"ץ ואמר: "בג"ץ חצה גבול מסוכן, כאשר הכשיר קבוצה שאמורה להיות מחוץ לחוק. לקבוצה הזו יש דעות קיצוניות, בעולות אופי טרוריסטי". לדבריו, "אנחנו תמיד בעד חופש ביטוי, אבל בו בזמן אנחנו נגד שיסוי והסתה. תושבי העיר והאוכלוסיה הערבית לא יאפשרו תהלוכה שהיא הרת אסון, ומוטב למנוע אותה בהקדם".

מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, אמר לוואלה! חדשות בתגובה כי, "המטרה של החבורה הזאת היא לגרום להסתה ולפרובוקציה, מה שלא נכון לגבי פעילות שלום עכשיו, שמטרתנו היא לעורר מודעות ולא פרובוקציה. על הרשויות לאפשר חופש תנועה, אבל צריך לבדוק אם מדובר בפרובוקציה מכוונת או בהפגנה. יש לי בעיה עם תום הלב של השניים הללו. בחברון נעשה עוול גדול לתושבי חברון הערבים ואנחנו באים למחות על כך. לא ברור לי איזה עוול נעשה בתוך אום אל פחם. אני חושב שבית המשפט הולך שולל על ידי החבורה הזו שבשם חופש הביטוי מנסה לעורר פרובוקציה".

ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), דווקא בירך על החלטת בג"ץ. "יש דברים שאי אפשר למנוע אותם, גם אם לא רוצים להיות הוגנים", הוא אמר לוואלה! חדשות. "הזכות להפגין בעיר בישראל היא טבעית, ולכל ישראלי מותר להיות בכל מקום. העובדה שהתושבים באום אל פאחם רואים בדגל ישראל סמרטוט אדום - זו השערוריה. הגיע הזמן שתושבי אום אל פאחם יתחילו להיות אזרחים נאמנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully