וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה במספר הנשים הבכירות בבריטניה

4.9.2008 / 12:47

פחות נשים תופסות כיום עמדות כוח בתחומי הפוליטיקה, המדיה והמשפט. הסיבה: שעות העבודה הארוכות והתרבות הארגונית חסרת הגמישות

נראה כי השוויון בבריטניה מתקדם בצעדי חילזון: מספרן של הנשים בעמדות בכירות רבות במשק הבריטי ירד בשנה החולפת. לפי הדו"ח השנתי "מין ועוצמה" שפירסמה היום הוועדה לשוויון וזכויות אדם, פחות נשים תופסות כיום משרות בכירות בתחומי הפוליטיקה, המדיה והמשפט בהשוואה לשנה שעברה.

"אנחנו תמיד מדברים על תקרת זכוכית. הנתונים מגלים כי במקרים מסוימים נראה שהיא עשויה מבטון יצוק", אומרת ניקולה ברוור, מנכ"לית הארגון. ב-12 מבין 25 הקטגוריות שנבדקו, פחות נשים נמצאו בעמדות כוח והשפעה. בחמישה תחומים לא חל שינוי. לפי הדו"ח, האשם במצב נעוץ בתרבות הארגונית הבריטית, הדוגלת בשעות עבודה ארוכות וחוסר גמישות תעסוקתי.

בין השאר מצא הדו"ח כי מספרן של הנשים ירד בקרב קצינות בכירות במשטרה, שופטות, עורכות בעיתונים ארציים ומנהלות גופים ציבוריים. עם זאת חלה עלייה במספר הנשים המנהלות ברשימת 100 החברות הגדולות בבורסת לונדון, מנהלות בכירות בשירות הציבורי וחברות בבית הלורדים.

לפי המחקר, יידרשו לנשים 55 שנים להשיג שוויון בעמדות בכירות בתחום המשפט ו-73 שנים להשגת שוויון ברשימת 100 החברות הגדולות. בדו"ח נכתב כי חוסר גמישות במקומות עבודה יצר שכבה של אמהות שנשארות בבית ולא עובדות, וכך הכישרון של נשים מבוזבז.

בארגון אומרים כי הממצאים אינם רק "בעיה של נשים", אלא מהווים סימפטום בולט לכישלון רחב יותר. בדו"ח נשאלת השאלה, באילו עוד דרכים פוגעים הרגלי העבודה המיושנים והבלתי גמישים במשק הבריטי ובמיצוי הכשרונות שבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully