וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון פרס פוגע בביטחון ישראל?

יהושע בריינר

4.9.2008 / 12:35

באמ"ן הופתעו לשמוע אמש את נשיא המדינה מתייחס בפומבי לתקיפה הישראלית בסוריה. "יש דברים שאולי לא צריך להגיד"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

"הציפייה שלי ממנהיג שהוא יבין איפה הדברים שהוא אומר יכולים לפגוע, יש דברים שאולי לא צריך להגיד", אמר היום (חמישי) לוואלה! חדשות גורם בכיר באמ"ן בעקבות ההתבטאות החריגה של נשיא המדינה שמעון פרס אמש לגבי התקיפה הישראלית בסוריה לפני מספר חודשים. "אני לא חושב שהוא אמר משהו שטרם נאמר, אבל יש דברים שאולי לא צריך לעשות. בסופו של דבר המנהיג בוחר לעשות שימוש במידע או באמירה שנועדה לשרת גם מטרות מדיניות או יחסי חוץ, ולכן אני לא שופט אותו. כמנהיג אני סומך עליו שידע מה תהיה התועלת בהוצאת דברים שכאלה".

כזכור, במהלך אירוע לחגיגות ה-60 לחיל המודיעין התייחס פרס לתקיפה הישראלית בסוריה בספטמבר 2007. בנאומו אמר פרס כי אינו יכול "להיכנס למעללי אמ"ן, אבל אני רק רוצה לציין שלושה מבצעים". לאחר שדיבר על מבצע אנטבה ומלחמת ששת הימים הוסיף פרס: "איני יודע אם מותר לי לומר זאת, אבל קראתי בעיתון על איזה מבצע בסוריה".

פרס חייך והוסיף, כי "אני מדבר בזהירות משום שנשיא סוריה אמר ששום דבר לא הופצץ, שלא היה לו שום מתקן גרעיני ו-שצה"ל לא פגע במטרה, ומאז אני חי באי ביטחון גמור. אלו שלושה מבצעים מזהירים". מרבית הקהל במקום מחא כפיים, אולם חלק מהנוכחים במקום נעו באי נוחות בכסאותיהם.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו (ליכוד), היה הראשון ששבר את השתיקה סביב התקיפה הישראלית בסוריה. מספר שבועות לאחר התקיפה התראיין נתניהו לערוץ 1 ואמר כי הוא ידע מראש על התקיפה. לדבריו, "כשראש הממשלה עושה דברים שבעיני הם חשובים ונחוצים אני נותן את הגיבוי". דבריו של נתניהו עוררו ביקורת חריפה בקרב בכירים, שהאשימו אותו בפגיעה בביטחון המדינה.

גם המשנה לראש הממשלה חיים רמון התבטא בנושא בתחילת השנה ואמר "כולכם שמעתם ממקורות זרים על מה שהיה בתחילת ספטמבר בסוריה. מה שהיה, לפי מקורות זרים, היה כתוצאה מתהליך מסוים של קבלת החלטות, ותהליך קבלת החלטות לקראת האירוע שהיה יוצא דופן לדעת כל מי שהיה מעורב בו - במחשבה, בסדר, בהכנות, באלטרנטיבות, בכל. לכן אני לא מדבר על משהו תיאורטי, אני מדבר על משהו שהיה מעשי, לפי מקורות זרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully