וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה ניצחה, רשת תחפש חוף חדש

קובי מנדל

4.9.2008 / 12:22

בהחלטתו כתב השופט: צר לי על משתתפי התכנית שכתוצאה מהצו להמשיך ולהחזיק בתוארם כ'רווקים', אך בטוחני שגם הם יעדיפו לחיות במדינה האוכפת את חוקיה

בית משפט השלום בחיפה קיבל את בקשת המדינה והורה להוציא צו הפסקה ומניעה לצילומי התכנית "מפרץ האהבה" של רשת בחוף מכמורת. בית המשפט קבע כי הקמת המבנים מחייבת קבלת היתר, ומשלא התקבל היתר כדין , דינן כדין מבנים שנבנו ללא היתר, ובכך בוצעה עבירה לפי חוק התכנון והבניה.

השופט זאיד פלאח הורה להפסיק כל שימוש במבנים שהוקמו בחוף לרבות צצילומים לתכנית. השופט הורה למשטרת ישראל ליתן כל עזרה נדרשת לעובדי הועדה המחוזית לתכנון ובניה במחוז חיפה, לשם אכיפת הצו, וחייב את רשת, ריאליטי הפקות ותרנ"א תיירות ונופש בהוצאות בית המשפט.

בשולי החלטתו, ציין השופט פלאח: "על המשיבות לדעת, שעוצמתן הכלכלית והתקשורתית אינה יכולה להקנות להן מעמד מועדף לעומת האזרח הפשוט, והחוק חל על כולם שווה בשווה, ללא כל הבדל של מעמד, דת, גזע, מין, עושר ועוצמה. הייתי מצפה דווקא מהגופים הגדולים לשמש דוגמה ומופת לאזרח הפשוט, ולהכפיף עצמם למלוא הוראות החוק והתקנות. החוק הוא מעל כולם, ויש לציית להוראות החוק גם אם דרישותיו לעיתים קשות ומסורבלות.

"נטען בפניי שמתן הצו המבוקש עלול לגרום להפסקת צילומי התכנית שעמלו עליה קשות, וכן להפסדים כספיים גדולים – ייתכן וטענה זו נכונה, אך הדרך בה נהגו המשיבות כללה סיכונים עסקיים, עת החליטו שלא לפעול בהתאם לדין המחייב, והיה עליהם לדעת שסיכונים אלה עלולים להוביל להפסדים גדולים, ואין להם להלין בעניין זה אלא על עצמן.

"לפני סיום אעיר, כי צר לי על משתתפי תכנית הריאליטי, שכתוצאה מהוצאת הצו עלולים הם להמשיך ולהחזיק בתוארם כ'רווקים', אך בטוחני שגם הם יעדיפו לחיות במדינה האוכפת את חוקיה בשוויוניות, על פני חיים במדינה הנוקטת במדיניות של איפה ואיפה כלפי מפירי החוק".

מרשת נמסר: "רשת מכבדת את החלטת בית המשפט. צילומי התכנית ימשכו ואנחנו ערוכים לכל אפשרות. פרק הבכורה יעלה הערב לשידור כמתוכנן". הזכיינית בודקת כרגע אפשרות להמשיך את הצילומים בחוף אכזיב, פלמחים או טורקיה.

(עדכון אחרון 17:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully