וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "העברנו לישראל טיוטה להסכם שלום"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.9.2008 / 11:26

לאחר שהצהיר כי סבב השיחות הקרוב יידחה, נשיא סוריה אמר כי אם ישראל תגיב בחיוב לטיוטה, ייפתח מו"מ ישיר בין שתי המדינות

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

נשיא סוריה בשאר אסד אמר היום (חמישי) כי ארצו העבירה לישראל באמצעות טורקיה טיוטה להסכם שלום וכעת היא ממתינה לתשובתה של ישראל. "אם תהיה תשובה חיובית, נפתח במשא ומתן ישיר", הבטיח. אסד אמר את הדברים בפתח הפסגה המרובעת בדמשק שבה השתתפו מלבדו נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאייפ ארדואן ואמיר קטאר חמד בן חליפה אל ת'אני.

אסד אמר עוד כי לבנון צפויה להצטרף למשא ומתן עם ישראל כשיהפוך לישיר. "שוחחתי עם נשיא לבנון מישל סלימאן על כך שלבנון צריכה להצטרף למשא ומתן, וסלימאן הביע את הסכמתו לכך".

"לאחר ארבעה סבבי משא ומתן היה צפוי להתקיים סבב חמישי, אולם הוא נדחה בגלל התפטרותו של חבר צוות המשא ומתן הישראלי יורם טורבוביץ'", אמר אסד והוסיף כי הסבב החמישי שנדחה היה אמור "להגדיר את מסלול המשא ומתן".

ראש ממשלת טורקיה אמר כי אסד הציג עמדות קונסטרוקטיביות במשא ומתן ועל כן טורקיה "שמחה מאוד מהתוצאות שאליהן הגענו ומהמגעים המתנהלים".

אסד התייחס בדבריו גם למגעים המדיניים בין ישראל לפלסטינים ואמר כי חשוב שיתקיימו במקביל למסלול הסורי. "איננו רוצים להשיג הסכם שלום בלבד. אנו רוצים בשלום ואנו מקווים שכל המדינות יתמכו בכך". לדבריו, תפקידה של ארצות הברית חיוני לתהליך השלום אך על אף זאת "טורקיה תישאר שותפה מרכזית בו".

נשיא סוריה התייחס בקצרה גם לגרעין האירני ואמר: "אנו מדברים על פתרון בדרכי שלום למשבר הגרעין האירני. נמשיך לשתף פעולה עם צרפת בנושא זה. בהמשך היום אדון בו גם עם אמיר קטאר וראש ממשלת טורקיה".

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully