וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוך שנה לא יהיו חיילים אמריקאים בבגדד"

טלי גולדשטין

4.9.2008 / 11:34

הגנרל דיוויד פטראוס, לשעבר מפקד הכוחות האמריקאים בעירק, העריך כי החיילים האמריקאים יסגו כליל מהבירה עד יולי הבא

הצבא האמריקאי עשוי לסגת מבגדד עד יולי 2009, כך אמר קצין אמריקאי בכיר בעירק. כשנשאל במהלך ראיון האם אפשרי שהחיילים האמריקאים יעזבו את בירת עירק עד לאותו תאריך, אמר הגנרל דיוויד פטראוס, לשעבר מפקד הכוחות האמריקאים במדינה המוסלמית: "אם התנאים יאפשרו זאת, אזי כן".

פטראוס, שתמך באסטרטגיה של הגדלת הכוחות בעירק כדי לשפר את הביטחון במדינה, אמר כי עירק השתנתה ב"צורה דרמטית" מאז הוא התמנה למפקד הכוחות בעירק בפברואר 2007. "גל האלימות ירד. מספר התקיפות פחת לפחות מחמש ליום", אמר.

עם זאת, הוסיף פטראוס כי עדיין נותרו אתגרים רבים בעירק, לרבות הבחירות המוניציפליות ומעמד עיר הנפט קירקוק. כמו כן, קיימת עדיין מתיחות בין עדתית וארגון אל קאעדה מסוגל להוציא לפועל תקיפות, למרות שיכולותיו נפגעו.

הגנרל פטראוס קודם לאחרונה לאחראי על ניהול הפעילות האמריקאית במזרח התיכון, לרבות המלחמה באפגניסטן. כשהתבקש להשוות בין שתי המלחמות, ענה פטראוס: "באפגניסטן קיימות מגבלות שלא קיימות בעירק. התשתיות בעירק מפותחות יותר ולמדינה יש את היכולת לספוג כמות גדולה של חיילים בזמן קצר יחסית. לדעתי, מבנה התשתיות, התחבורה והאתגרים הלוגיסטיים ואלי אף שאיפת הממשל שונה בשתי המדינות".

לפני כשבוע התפרסם כי ארה"ב ועירק חתמו על הסכם ארוך טווח, במסגרתו יעזוב הצבא האמריקאי באופן סופי את המדינה עד 2011. פטראוס סירב לפרט יותר על פרטי ההסכם, אך אמר כי הכוחות האמריקאים כבר נסוגים מ-13 ערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully