וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקרגואה לא מפגרת אחרי רוסיה

טלי גולדשטין

4.9.2008 / 11:46

נשיא ניקרגואה אורטגה הכיר בעצמאות החבלים הבדלניים בגאורגיה. ניקרגואה היא המדינה הראשונה אחרי רוסיה שהכירה בעצמאות החבלים

ניקרגואה עומדת להכיר בעצמאות החבלים הבדלניים של גאורגיה דרום אוסטיה ואבחזיה. כך הודיע היום (חמישי) סגן שר החוץ הניקרגואי. רוסיה הכירה בעצמאות החבלים ב-26 באוגוסט, שבועיים אחרי שסיימה את המבצע הצבאי ל"השבת השלום בגאורגיה". רוסיה פלשה לגאורגיה בשמיני באוגוסט בתגובה לתקיפת הצבא הגאורגי בדרום אוסטיה.

במהלך החגיגות ה-29 להיווסדות הצבא בניקרגואה ביום שלישי, הכריז הנשיא דניאל אורטגה כי "ניקרגואה מכירה בעצמאות דרום אוסטיה ואבחזיה ותומכת בעמדת ממשלת רוסיה". סגן שר החוץ של ניקרגואה מנואל קורונל קוץ אמר אתמול כי "הממשלה החלה להכין את המסמכים הנחוצים להכרה רשמית בחבלים הבדלניים בעקבות הוראות הנשיא". לדבריו, החלטת הנשיא תאושר בקרוב על ידי הפרלמנט.

ניקרגואה תהיה המדינה הראשונה אחרי רוסיה שתכיר בשני החבלים כמדינות עצמאיות. דרום אוסטיה ואבחזיה התבדלו מגאורגיה בתחילת שנות ה-90. רוסיה העניקה אזרחות למרבית תושבי שני החבלים.

מדינות המערב גינו בחריפות את פעילות רוסיה בגאורגיה ואת הכרתה בעצמאות דרום אוסטיה ואבחזיה. במסגרת הגינוי, הוקפא שיתוף הפעולה בין רוסיה לנאט"ו.

תקופת כהונתו הראשונה בשנות ה-80 של אורטגה, שעמד בראש תנועת החזית הסנדיניסטית לשחרור לאומי שהתנגדה לשלטונו הדיקטטורי של הנשיא אנסטסיו סומוסה, אופיינה על ידי עוינות של ארצות הברית למשטרו ותמיכת הממשל האמריקאי בהתנגדות הצבאית של ארגון הקונטרס. הוא הנהיג רפורמות סוציאליסטיות רבות בארצו על פי הדגם הקובני והסובייטי והתנגד להתחמשות נגד רוסיה. לאחר שני הפסדים רצופים בבחירות ב-1996 וב-2001, ניצח אורטגה ב-2006 והתמנה שוב לנשיא ניקרגואה. ניצחונו נבע במידה רבה מאכזבתו של הציבור מן המדיניות הכלכלית של הימין, ששלט במדינה מאז 1990 ולא הצליח לצמצם את העוני והמצוקה במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully