וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי חמאס לא רצויים בירדן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.9.2008 / 10:53

עיתון כוויתי מדווח כי ירדן דחתה בקשת הנהגת חמאס להתגורר בעמאן בטענה ש"ירדן תתקשה לספק מקלט לארגון שכבר סילקה משטחה"

על אף ההתקרבות שחלה בתקופה האחרונה בין חמאס לירדן, נדמה שאפילו בממלכה ההאשמית מציבים גבולות ליחסים המתחדשים. מקורות המקורבים לארגון חמאס מסרו הבוקר (חמישי) לעיתון כוויתי כי ירדן דחתה בקשה של ההנהגה הפוליטית והביטחונית של חמאס לאפשר לה להתגורר בבירה עמאן.

לפי הדיווח, ראש המודיעין הירדני הגנרל מוחמד אל-ד'הבי, שנפגש בשבועות האחרונים עם בכירי חמאס ודן עימם בנושאים ביטחוניים ופוליטיים, הודיע להם כי ירדן דוחה את בקשתם לעבור לעמאן משום ש"ירדן תתקשה לספק מקלט לארגון שאת מנהיגיו היא סילקה ואת משרדיו היא סגרה".

לפי המקורות, מנהיגי חמאס הבטיחו לראש המודיעין הירדני כי לא יעסקו בשום פעילות שתפגע בביטחון הלאומי הירדני ובאינטרסים של הממלכה, אולם הוא "סרב בתוקף". כזכור, בשנת 1999 סילקו השלטונות הירדנים את ראשי חמאס שישבו בשטחה, ובראשם ראש הלשכה המדינית של הארגון חאלד משעל, בטענה שהם עוסקים בפעילות הפוגעת בביטחון הלאומי הירדני. הנהגת חמאס עזבה אז לקטאר ומאז היא הספיקה לעבור לסוריה.

דיווח זה מצטרף לדיווח משלשום בו נמסר כי חאלד משעל עזב את דמשק ועבר לגור בסודן "במסגרת הסכם בינו לבין המשטר הסורי". לפי הדיווח, "ייתכן ומשעל עזב לסודן במסגרת ההתקדמות במגעים בין ישראל לסוריה". חמאס הכחיש את הדיווח. באם יש אמת בדיווחים אלו, הרי שהנהגת חמאס מחפשת אחר מקום מגורים חדש במקום מקום מגוריה הנוכחי בדמשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully