וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצרו של חשוד במעורבות ברצח פרופ' ניב

נתיב נחמני ועדי שמחוביץ

4.9.2008 / 14:00

מעצרו של סלים אל-באז, עבריין רכוש בן 36, הוארך ב-15 יום. הוא נעצר ביום בו אמור היה להשתחרר מהכלא, שם ריצה 15 חודשי מאסר

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (חמישי) ב-15 ימים את מעצרו של סלים אל-באז, תושב כפר קאסם בן 36, החשוד במעורבות ברצח פרופסור דוד ניב לפני כשנה וחצי ברמת גן. מעצרו של אל-באז אתמול הפך את החקירה בפרשה לגלויה. בבקשת המשטרה, שהוגשה על ידי נציג המשטרה, מפקח יוני חג'ג', נכתב כי אל-באז חשוד בכך שקשר עם אחרים לרצוח את ניב. אל-באז נעצר אתמול בצהריים בתאו בבית הכלא, שם ריצה 15 חודשי מעצר על עבירות רכוש והיום היה אמור להשתחרר.

"היום אנחנו מתחילים חקירה גלויה שתהיה סבוכה. הפעולות שנותרו לנו לבצע מורכבות מאוד". אמר חג'ג' בדיון. "הונח בפניי דו"ח סודי שמפרט את פעולות החקירה הסמויות והגלויות שבוצעו עד היום על ידי המשטרה. על פי הדו"ח, יש בסיס מוצק לחשדות המשטרה", אמר שופט השלום אשר גולדין בהחלטתו, "שוכנעתי כי את פעולות החקירה הנותרות ניתן לבצע אך ורק אם החשוד יימצא במעצר, לאור מסוכנותו וחשש לשיבוש הליכי החקירה", הוסיף וכאמור הורה על הארכת מעצרו. עו"ד גיורא זילברשטיין, המייצג את החשוד אמר היום בתום הדיון: "היום שמעתי לראשונה שקיימת האפשרות שמרשי ביצע את הרצח. לטענתנו, לא היו דברים מעולם, הוא מכחיש מכל וכל את הטענות נגדו". לדברי עו"ד זילברשטיין, בעברו של מרשו עבירות רכוש בלבד ואין לו כל נגיעה לעבירות אלימות בכלל ורצח בפרט.

"רופא דגול"

פרופסור דוד ניב, בן 57, מומחה להרדמה וטיפול נמרץ ומנהל היחידה לטיפול בכאב בבית החולים "איכילוב" בתל אביב נרצח בפברואר 2007 בדרך אלוף שדה ברמת גן. עם הגיעם לזירה סברו בתחילה במשטרה כי מדובר בתאונת דרכים, מכיוון שפרופ' ניב נמצא במכוניתו לאחר שהתנגש בעץ שעל אי התנועה. אך זמן קצר לאחר מכן עלה כי הוא נורה מספר פעמים בפלג גופו העליון. גם בדופן המכונית התגלו קליעים.

יושב ראש ההסתדרות הרפואית, הדוקטור יורם בלשר, אמר בעקבות רציחתו של הפרופסור דוד ניב כי הוא "מקווה מאוד שלא מדובר בחולה או בבן משפחה של מטופל שמצא דרך לסגור חשבון עם הרופא הדגול הזה".

במשטרה חקרו מספר כיוונים, ותחילה חשדו כי מדובר בטעות בזיהוי מצד גורמים עבריינים, בשל דגם המכונית שבה נהג פרופ' ניב. בפרשה נחקרו בני משפחתו, קרובים ועובדים בבית החולים "איכילוב". לאחר מספר חודשי חקירה נשללו כיווני החקירה הראשונים, אך הרקע לרצח עדיין אסור לפרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully