וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סרקוזי העביר לאסד מכתב מנעם שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.9.2008 / 13:43

לדברי בכיר צרפתי, אסד אמנם סירב להעביר את המכתב לחאלד משעל, אולם סוכם כי המכתב יועבר לבכירי חמאס על ידי אמיר קטאר

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי העביר היום (חמישי) לנשיא סוריה בשאר אסד מכתב שכתב נעם שליט לבנו, החייל החטוף גלעד שליט. מקור צרפתי סירב לפרט מי מסר את המכתב בצד הצרפתי ומי קיבל אותו בצד הסורי. לדבריו, נעם שליט העביר את המכתב לבכיר צרפתי. מוקדם יותר, הוא אמר לעיתון הלבנוני "א-ספיר" כי "אסד הביע נכונות לקבל את המכתב אולם אין בכוונתו להעביר אותו ישירות לראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, משום שאינו רוצה לשמש כמתווך בין ישראל לחמאס". שליט מחזיק גם באזרחות צרפתית.

המקור גילה כי סוכם שהמכתב יועבר לידיו של אמיר קטאר, הנמצא בדמשק גם כן, והוא יעביר אותו למשעל. לפי הדיווח, משעל עדיין מתגורר בדמשק, בניגוד לדיווחים האחרונים לפיהם עזב לסודן במסגרת הסכם עם המשטר הסורי. המקור גילה עוד כי אסד התחייב לבקש מחמאס להתניע את המגעים להשלמת עסקת שליט, שבמסגרתה ישוחררו 450 אסירים פלסטינים, "אולם אין בכוונתו להתחרות עם מצרים על תפקיד המתווך בסוגיה זו, בייחוד לאור העובדה שחמאס בחר במצרים כמתווכת".

לדברי המקור, אסד וסרקוזי דנו גם במגעים בין סוריה לישראל ובמהלך פגישתם "הביע אסד את התמרמרותו הרבה מדחיית הסבב החמישי של המשא ומתן עם ישראל, וזאת משום שארבעת הסבבים הראשונים היו רציניים". המקור ציין שאסד אמר שביטול הסבב החמישי מאכזב את הסורים, בעיקר משום שישראל היתה אמורה להשיב בצורה ברורה לדרישות הסוריות בעניין קו הנסיגה בין ישראל לסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully