וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: התחממות האוקיינוסים גורמת לסופות

4.9.2008 / 4:26

המרכז לחיזוי בארה"ב: כ-16 סופות טרופיות יתרחשו עד סוף נובמבר. "אם הימים ימשיכו להתחמם, אנו נצפה בסופות חזקות יותר בעתיד"

התחממות האוקיינוסים גורמת לסופות הוריקן להיות חזקות יותר, כך עולה ממחקר שנערך בארצות הברית. מדענים שמתמחים בחיזוי מזג האוויר אמרו כי "אם הימים ימשיכו להתחמם, אנו יכולים לצפות לסופות חזקות יותר בעתיד". ג'יימס אלסנר מאוניברסיטת פלורידה אמר כי "בשנה האחרונה צפינו בהתחממות של הימים ואני חושב שזו הסיבה שאנו רואים פעילות כה רבה של סופות הוריקן".

המרכז הלאומי לחיזוי בארצות הברית צופה שיתרחשו 12 עד 16 סופות טרופיות בין האחד ביוני לסוף חודש נובמבר, כשעד חמש מהסופות הללו יגיעו להוריקן בדרגה גבוהה. מדענים רבים מצאו קשר בין הסופות החזקות לבין התחממות מימי האוקיינוס, לפי התיאוריה התחממות פני השטח של האוקיינוסים גורמת לסופות לצבור אנרגיה ולהתחזק, ולכן ככל שהמים חמים יותר הסופות הופכות להיות חזקות יותר.

למרות הטיעון הזה ישנם מדענים שגורסים כי ישנם גורמים נוספים שיכולים להשפיע על התחזקות או היחלשות של הסופות בין היתר היכן הן נוצרות, פעילות סולארית, וכמה הן קרובות ליבשה. הוריקן "גוסטב" עבר בימים האחרונים את חופי ארצות הברית וכעת עושות את דרכן הסופות "אייק" ו"האנה" לעבר חופי אמריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully