וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלף עם הגוסטב: בוש קפץ לביקור בלואיזיאנה

4.9.2008 / 1:35

נשיא ארצות הברית למד את הלקח מהוריקן קטרינה, וכעת לאחר שניו אורלינס ספגה מכה קלה בהרבה מכפי שציפו הגיע בוש לסקור את הנזקים לקצור שבחים

שלוש שנים לאחר הוריקן קטרינה, הנזק העצום והביקורות קשות שנמתחו עליו ועל ממשלו בעקבות חוסר המוכנות לסופה. קפץ נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש לביקור קצר בלואיזיאנה לסקור את הנזק שנגרם כתוצאה מהוריקן "גוסטב", שאליו התכונן הממשל האמריקאי בצורה טובה הרבה יותר.

רשויות ניו אורלינס הסירו את מחסומי הדרכים ואישרו לעשרות אלפי האנשים שנמלטו מהעיר לחזור לבתיהם. הוריקן קטרינה פגע לפני שלוש שנים בניו אורלינס וגרם למותם של 1,500 בני אדם ונזקים בסכום של 80 מיליארד דולר, בוש הודה כי "הפעם התנהלנו בצורה טובה יותר לעומת הפעם שעברה".

לאחר שקיבל תדרוך מצוותי החירום בבירת המדינה באטון רוג', אמר בוש כי ישנה עבודה רבה, ויש צורך לחדש את אספקת החשמל לכמיליון בתים ועסקים במדינה. בוש לא ביקר בניו אורלינס שניצלה הפעם מהסופה הקשה, לאחר שהסכרים שלה עמדו בפרץ. החששות מנזקי הסופה גרמו לכשני מיליון בני אדם לברוח מחופי לואיזיאנה, 95 אחוזים מתושבי ניו אורלינס עזבו את בתיהם.

המחסומים הוסרו וכעת משאיות עם תושבי העיר, כלביהם וציוד רב שנשאו עימם חוזרים לאיטם לבתיהם שנזנחו. גם שלוש שנים לאחר סופת ההוריקן קטרינה ניתן עדיין לראות את סימניה וההרס הרב שזרעה, במיוחד באזורים העניים בעיר ניו אורלינס. גם תושבי העיר הודו כי הפעם הממשל עשה את עבודתו בצורה טובה יותר. "הסכרים עמדו, והגורמים הרשמיים בעיר הוציאו את כולם משם בזמן", אמר לארי טיילור אחד מעובדי הבנייה שנשארו בעיר שהוסיף כי "אני מאמין שהאנשים כאן מתחילים להאמין לממשל קצת יותר".

שלטונות לואיזיאנה דיווחו כי שישה בני אדם נהרגו כתוצאה מהסופה ומשטרת ניו אורלינס דיווחה כי עצרה רק שני בני אדם שביצעו ביזה כשהסופה השתוללה. זאת לעומת 1,500 בני אדם שנהרגו בקטרינה, ואלפים נוספים שנאלצו לחכות על גגות בתיהם למסוקי החילוץ, לפני שלוש גם נרשמה בעיר ביזה במימדים רחבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully