וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בר-און מנע הודעת רה"מ על שכר הלימוד"

נעמה טלמור

4.9.2008 / 10:48

לטענת הסטודנטים, אולמרט התכוון להכריז כי שכר הלימוד לא יעלה, אך שר האוצר לחץ עליו שלא להודיע על כך. "על רה"מ לגלות אחריות"

להנהגת הסטודנטים נודע, כי ראש הממשלה אהוד אולמרט התכוון להכריז הערב (רביעי) שהוא עומד מאחורי ההסכמים עליהם חתם עם מנהיגי הסטודנטים, וכי שכר הלימוד לא ישונה לקראת שנת הלימודים הבאה. אולם לסטודנטים נודע עוד כי שר האוצר רוני בר-און הפעיל מערכת לחצים אישית על ראש הממשלה בכדי שלא יודיע בפומבי על החלטתו.

מהנהגת הסטודנטים נמסר, כי הסטודנטים רואים בתדהמה את העובדה, לטענתם, כי שר בכיר בממשלת ישראל מנסה לשכנע את ראש הממשלה להפר הסכמים חתומים עם הסטודנטים. אנו מצפים מכל אחד מחברי הממשלה לעשות הכול בכדי שההסכם בין הממשלה לסטודנטים יקוים כלשונו, אנו קוראים לחברי הממשלה ולראש הממשלה לגלות אחריות ולמנוע מאבק מיותר.

יו"ר התאחדות הסטודנטים, בועז טופורובסקי אמר בתגובה, כי "בעוד כחודש וחצי מתחילה שנת הלימודים, וציבור הסטודנטים עדיין אינו יודע מה יהיה שכר הלימוד. לממשלת ישראל הסכם עם הנהגת הסטודנטים שבעקבותיו הודיעו שרת החינוך וראש הממשלה, כי שכר הלימוד יוקפא לשנה הקרובה, ובגלל גחמה של פקידי האוצר ושר האוצר, אדם אחד בדמותו של רוני בר און מונע מממשלת ישראל לעמוד בהבטחותיה ועושה צחוק מראש הממשלה".

למרות האיומים, הממשלה לא תדון בנושא

שלשום התכנסו יושבי הראש של כל אגודות הסטודנטים בארץ והחליטו פה אחד שאם עד יום ראשון הקרוב, ה- 7 לחודש, ממשלת ישראל לא תקבל החלטה על הקפאה או הורדה של שכר הלימוד, "לא תהיה לסטודנטים ברירה אלא לצאת למאבק נגד ממשלת ישראל". לדבריהם, "במידה ושכר הלימוד יעלה נראה זאת כ'קאזוס בלי', עילה למלחמה מול ממשלת ישראל על אי כיבוד הסכמים". אולם כרגע מסתמן, כי הממשלה לא תדון בישיבתה השבועית ביום ראשון בנושא שכר הלימוד

תאריך האולטימטום שהציבו הסטודנטים הינו כשבוע לפני המועד האחרון לתשלום שובר שכר הלימוד, ולכן במידה ויתממשו האיומים, צפויה להיות אנדרלמוסיה נרחבת במערכת ההשכלה הגבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully