וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם פרס הודה בתקיפה ישראלית בסוריה?

יהושע בריינר

3.9.2008 / 23:20

בכנס לציון 60 שנה לחיל המודיעין, מנה הנשיא מבצעים צבאיים, בהם תקיפה בסוריה. בעקבות הדברים, קצינים בכירים נעו באי נוחות

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

נשיא המדינה שמעון פרס נאם הערב (חמישי) בכנס לציון 60 שנה לחיל מודיעין בלטרון. בנאומו אמר פרס כי אינו יכול "להיכנס למעללי אמ"ן, אבל אני רק רוצה לציין שלושה מבצעים". לאחר שדיבר על מבצע אנטבה ומלחמת ששת הימים הוסיף פרס: "איני יודע אם מותר לי לומר זאת, אבל קראתי בעיתון על איזה מבצע בסוריה". פרס חייך והוסיף, כי "אני מדבר בזהירות משום שנשיא סוריה אמר ששום דבר לא הופצץ, שלא היה לו שום מתקן גרעיני ו-שצה"ל לא פגע במטרה, ומאז אני חי באי ביטחון גמור". הנוכחים במקום נעו באי נוחות בכסאותיהם כשפרס אמר את הדברים.

פרס תקף גם את הקיצוץ בתקציב הביטחון. לדבריו, "היו שאמרו כי תקציב הביטחון אינו פרופורציונאלי לגודל המדינה, אבל לדעתי, התקציב חייב להיות בפרופורציה לגודל הסכנה ולא לגודל המדינה". הוא סיכם כי "מי שמתמודד בסכנה הגדולה שבפניה אנו עומדים זה אגף המודיעין, בייחוד שהיום כל העולם הוא זירה. במצב כזה אין מקום לפשרות וכדאי להשקיע כל שאפשר כדי להקדים את הסכנה אחרת - ישראל תהיה בסכנה".

בכנס השתתפו בין היתר גם שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל גבי אשכנזי שאמר, כי תרומתו של אמ"ן לביטחון המדינה, מוכיחה גם לאחרונה כי בלעדיו לא יכול עם ישראל לחגוג 60 שנות עצמאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully