וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים: נתייחס לכוח ערבי בעזה כאל כובש

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.9.2008 / 16:12

ארגון ועדות ההתנגדות העממית דוחה בתוקף את הרעיון להציב כוח ערבי ברצועה: "הם פוגעים באינטרסים שלנו. נתייחס אליהם כאויבים"

ארגון "ועדות ההתנגדות העממית" הביע (רביעי) את התנגדותו להצבת כוח ערבי ברצועת עזה. בכיר הארגון אבו יאסר מסר כי ארגונו לא יסכים להחליף את הכיבוש הישראלי בכיבוש אחר וכי אנשי ארגונו יתייחסו אל הכוח ככובש ואויב. "אנו דוחים בתוקף את רעיון הצבת כוחות ערבים או זרים ברצועת עזה, בעיקר משום שכל הסימנים מצביעים על כך שכוחות אלו פוגעים באינטרסים של העם הפלסטיני".

לדברי הבכיר, במקום לשגר כוחות לרצועת עזה על מדינות ערב "לקחת חלק בהתנגדות ובמאבק נגד ישראל. לא הגיוני שהם יעניקו חיפוי לכיבוש תוך שימוש בתירוצים מוטעים". דבריו של הבכיר נאמרים בתגובה לדיווחים האחרונים לפיהם בעולם הערבי, ובעיקר במצרים, שוקלים ברצינות לשלוח כוח ערבי לרצועת עזה.

מוקדם יותר דיווחו מקורות דיפלומטים ערביים לאתר חדשות ערבי כי בשבועות האחרונים מתקיימים מגעים אינטנסיביים בין מספר מדינות ערביות במטרה לקיים ועידה ערבית מצומצמת שמטרתה לקדם את תהליך השלום במזרח התיכון ולדון באפשרות לשליחת כוח ערבי לרצועת עזה. לפי הדיווח, הוועידה אמורה להתכנס בשבוע השני של חודש ספטמבר.

לדברי המקורות, הוועידה צפויה להיערך במצרים או בסעודיה ואמורים להשתתף בה נשיא מצרים חוסני מובארק, עבדאללה מלך סעודיה, עבדאללה מלך ירדן, נשיא סוריה בשאר אסד ויושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. ייתכן וגם נשיא לבנון מישל סלימאן וקאבוס בן סעיד, סולטאן עומאן, ישתתפו בה.

"בפגישה שקיימו באחרונה נשיא מצרים ומלך סעודיה עלה לדיון רעיון הצבת הכוח הערבי, שבו תומך אבו מאזן", מסרו המקורות. "נושא זה עלה גם בפגישתו של מובארק עם שר הביטחון אהוד ברק. האחרון הביע את הסכמתו העקרונית לרעיון". עוד דווח כי באחרונה חל שיפור ביחסי קהיר-דמשק לאחר שנפתרו המחלוקות בנוגע למשבר בלבנון. המקורות מסרו כי מצרים וסעודיה ישקיעו מאמצים בוועידה להתנעת יוזמת השלום הערבית ולהציגה מחדש בפני הממשל האמריקאי שייבחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully