וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיכיאטרים לתקשורת: המעיטו בדיווחי הרצח

נעמה טלמור

3.9.2008 / 15:57

איגוד הפסיכיאטרים הישראלי קיים פגישה מיוחדת בעקבות מקרי רצח הילדים והזהיר את כלי התקשורת: "הדיווח עלול להוות מודל לחיקוי"

איגוד הפסיכיאטרים של הילד והמתבגר בישראל יצא היום (רביעי) בקריאה לכלי התקשורת לצמצם את הפרסומים על מקרי רצח של ילדים, ואת העיסוק בהרחבה ברוצחיהם. על פי טענות שהועלו בפגישה מיוחדת שערך האיגוד, חלה עלייה בשיעור מקרי החרדה אצל ילדים שנחשפו בשבועות האחרונים לדיווחי הרצח, בהם רצח הילדה רוז בנתניה ורצח אלון בן הארבע בבת ים.

יו"ר האיגוד ד"ר רחל בלומנזון אמר בפגישה כי "החרדה בקרב הילדים מתעצמת, שכן ילדים רבים שואלים את עצמם 'האם דבר כזה עלול לקרות גם לי?'". לדבריה, הסיבה לשיעור החרדה המתעצם קשורה לעובדה שמקרי הרצח בוצעו בידי הקרובים לילד. בלומנזון הוסיפה כי התיאורים בכלי התקשורת עלולים להוות מודל לחיקוי לאנשים שממילא מעורערים בנפשם.

לראייה, היא ציינה כי בדומה למקרי אובדנות, הוכח שפרסום פרטים רבים, ואף האדרה של המתאבד והמעשה האובדני, מביאים לעלייה משמעותית במקרי ההתאבדויות. לטענתה, למרות שטרם נערך מחקר מבוסס על חיקוי מקרי רצח של ילדים, "יש לנקוט משנה זהירות בפרסום כתבות על אירועים אלה".

בתוך כך, ועדת הפנים של הכנסת תתכנס ביום רביעי לדיון פגרה מיוחד בנושא מקרי רצח של ילדים בידי הוריהם. בדיון ישתתפו נציגי המשטרה, קרימינולוגים, רשויות הרווח, המועצה לשלום הילד ונציגי התקשורת. יו"ר וועדת הפנים, ח"כ אופיר פינס, אמר היום כי "סמיכות מקרי הרצח של ילדים חסרי ישע בידי קרוביהם יוצרת תמונה מזעזעת בה ישראל הופכת לסצנה מסרט אימה. הוועדה תקבל דיווח מהמשטרה על התקדמות החקירות ותדרוש תשובות לבלימת המגמה המחרידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully