וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז לבלייר: "אוביל המו"מ עם הפלסטינים"

פנחס וולף

3.9.2008 / 13:21

המועמד על ראשות קדימה נועד עם שליח הקוורטט ומתח ביקורת על רה"מ: "לדבר על הסכם מדף - טעות אסטרטגית שמנותקת מהשטח"

"אני אוביל את המשא ומתן עם הפלסטינים, מו"מ שיתנהל בערוץ אחד בלבד", כך אמר שר התחבורה שאול מופז בפגישתו היום (רביעי) עם שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר. לטענת השר מופז, "ריבוי הערוצים פוגע בהתקדמות המו"מ".

מופז הציג את עמדותיו בנוגע לתוכן המגעים עם הפלסטינים ומתח ביקורת על מהלכי ראש הממשלה אהוד אולמרט. "את המשא ומתן צריך לנהל מתוך עוצמה, ולא מתוך חולשה או חוסר ברירה. צריך להתקדם באופן שיבטיח ביטחון לאזרחי מדינת ישראל בכל מציאות שתיווצר בעתיד, ולא למהר ולוותר על נכסים אסטרטגיים ללא כל תמורה", אמר.

"משא ומתן צריך להתחיל מההתחלה: קודם צריך לבנות אמון ויסודות, ואחר כך להתקדם צעד אחר צעד. להתחיל את הדיון מסוגיות הליבה, ולדבר על הסכם מדף – זהו צעד שמנותק לחלוטין מהמתרחש בשטח, ובעיני הוא טעות אסטרטגית".

לשיטת מופז, "הנושא הראשון שיש להציב בסדר עדיפות עליון הוא הערוץ הכלכלי. זהו יסוד מרכזי לבניית תשתית של מדינה. הערוץ השני הוא היכולת של הרשות הפלסטינית לשלוט בשטח. במקביל לחיזוק היסודות לבניית התשתית האזרחית, צריך להמשיך ולנהל משא ומתן ברמה המדינית, ולהמשיך לפעול בנחישות נגד הטרור, שמהווה את המכשול המרכזי להתקדמות מול הפלסטינים".

"הממשלה מבזבזת זמן יקר"

בלייר נפגש ביממה האחרונה גם עם שר הביטחון אהוד ברק ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. "הפגישה חיזקה את גישתי, לפיה ממשלת קדימה בראשות אולמרט ולבני ממשיכה לבזבז זמן יקר", אמר נתניהו בצאתו מהפגישה. "במקום לבזבז את מאמציה של ישראל בהשגת הסכם מדף וירטואלי, עלינו להתמקד ולעזור לפלסטינים לבנות את כלכלתם. זו המדיניות שאוביל כראש הממשלה, והיא תהיה טובה לישראל, לפלסטינים ולשלום".

במהלך פגישת בלייר עם אהוד ברק, סקר השר את התקדמות הפרויקטים הכלכליים בגדה המערבית וכן את פעילות ישראל לשיפור חיי היום יום של האוכלוסייה הפלסטינית, בדגש על פרויקט "מודל ג'נין". במקביל הדגיש ברק את מחויבות הממשלה בראש ובראשונה לביטחון אזרחי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully