וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: רה"מ נחלץ מנסיון התנקשות

גיל קדרון

3.9.2008 / 12:44

שתי יריות נורו לעבר מכוניתו המשורינת של יוסף גילני בעיר רוואלפינדי. הוא הובהל מהמקום ללא פגע, זהות היורה עדיין לא ידועה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

אלמוני ירה היום (רביעי) לעבר שיירה בה נסע ראש ממשלת פקיסטן יוסף גילאני בעיר רוואלפינדי, שבצפון המדינה. ברשת CNN דווח, כי גילאני לא נפגע, ושני כדורים פגעו בזכוכית הקדמית של המכונית בה שהה גילאני. זהות היורה, שפעל מגבעה סמוכה, עדיין אינה ידועה.

גילאני עשה את דרכו חזרה מהעיר לאהור, בירת מחוז פונג'אב לבירת איסלמבאד, ממנה מרוחקת רוואלפינדי כ-30 ק"מ בלבד. הירי התרחש יומיים בלבד לפני שהמחוקקים בבתי הפרלמנט בפקיסטן יתכנסו לבחור נשיא חדש. המועמד שצפוי לזכות במירב הקולות הוא מנהיג המפלגה הגדולה בקואליציה, מפלגת העם הפקיסטנית (PPP), אסיף עלי זרדרי, אלמנה של בנזיר בוטו.

לפי מנהל לשכתו של גילאני, באותה נקודה בדיוק בוצע נסיון התנקשות בדצמבר האחרון באשתו של ראש הממשלה לשעבר נוואז שריף. החשוד המיידי הינו ארגון הטליבן, נגדו פעל צבא פקיסטן במרץ בשבועות האחרונים. הכביש המהיר עליו נסעה השיירה של גילאני הינו כביש מאובטח היטב עליו נוסעות שיירות של שועי הרפובליקה האיסלמית בין איסלמבאד לרוואלפינדי.

בשנים האחרונות בוצעו מספר נסיונות של הטליבן להתנקש בחייו של הנשיא לשעבר של פקיסטן, פרווז מושרף, שהודיע על התפטרותו בחודש אוגוסט. כמה מהנסיונות התרחשו ברוואלפינדי. ב-14 בדצמבר 2003 התפוצץ מטען רב עוצמה שניות לאחר שמכוניתו חלפה על פני גשר ברוואלפינדי. מכוניתו התרוממה באוויר ונמלטה מהמקום ללא צמיגים.

שבועיים מאוחר יותר נרשם נסיון התנקשות נוסף במושרף, כשמכונית תופת התפוצצה וגבתה את חייהם של 16 בני אדם. מושרף עצמו לא נפגע בתקרית. ב-6 ביולי 2007 נורתה אש אוטומטית לעבר מטוסו של מושרף בשדה התעופה ברוואלפינדי, שם נמצא הבסיס הגדול ביותר של הצבא הפקיסטני.

מספר עצורים במזימות היו חיילים בצבא הפקיסטני שזעמו על מדיניותו של מושרף נגד המליציות הפונדלמנטליסטיות שבצפון ובמערב המדינה, שם הפכו פשטונים פקיסטנים וגולים אפגנים את אזורי הגבול האפגני למעוזי אל קאעדה וטליבן. לאחר תשע שנים בתפקיד הנשיא, אולץ מושרף להתפטר, לאחר שהופעל עליו לחץ כבד מצד מפלגות הקואליציה, שניצלו את המיאוס הציבורי משיתוף הפעולה שלו עם ארה"ב במלחמתה באפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully