וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי יהפוך את החורף בבירה ללוהט?

פנחס וולף

3.9.2008 / 12:14

ההודעה כי אריה דרעי עשוי להתמודד על ראשות עיריית ירושלים, טרפה את הקלפים עבור שאר המתמודדים, שהעדיפו לא להגיב. הקרב על הבירה מתחמם

גדעון צנטנר

(צילום:גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) כבר ראה בחזונו כיצד הוא מלכד סביבו את הציבור החרדי בירושלים וכובש את כסא ראש העיר. אמש (שלישי) הוא ביקר יחד עם אביו, מנחם, בבית מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף. המטרה היתה ברורה- להשיג את תמיכת ש"ס במועמדותו, זאת לאחר שצוות המשא ומתן של ש"ס כמעט והביע את תמיכתו במועמד החסידי. פרוש ידע כי הנושאים ונותנים טרם הגיעו להחלטה בעניינו, אולם הם סיכמו להיפגש בניהם שוב בקרוב כדי הגיע לכלל החלטה.

הידיעה הבוקר כי אריה דרעי שוקל לרוץ לראשות עיריית ירושלים טרפה את הקלפים עבור פרוש ושאר המתמודדים. פרוש היה בטוח שהודעתו של ראש העיר המכהן אורי לופוליאנסקיכי לא יתמודד בבחירות הקרובות, ילכד את כל הציבור החרדי סביב מועמדותו.

פרוש יודע שבמידה שדרעי יחליט לרוץ, ש"ס תפנה את תמיכה אליו. כבר אמש, בעת הביקור בבית הרב יוסף, פרוש לא שמע באופו מפורש את תמיכת הרב. היום, יריבו הפוליטי של דרעי, יו"ר ש"ס, אלי ישי, הודיע כי הוא ימליץ בחום למועצת החכמים שתתכנס בקרוב על תמיכה במועמדות של דרעי, במידה והוא אכן יחליט לרוץ.

"ירושלים היא משימת חיים, לא סידור עבודה"

אבל לא רק פרוש צריך להיות מוטרד מההתפתחות החדשה, גם יו"ר האופוזיציה בעיריית ירושלים, ניר ברקת ואיל ההון ארקדי גאידמק, צריכים להיות מודאגים מהמועמדות של דרעי. הבעיה המרכזית של השניים היא האהדה האדירה שלה זוכה דרעי בקרב השכבות החלשות - לאו דווקא בקרב תושבים דתיים וחרדים.

"ירושלים היא משימת חיים, לא סידור עבודה", אמרו במטה של ברקת בתגובה לפרסומים על הריצה של דרעי. "הבחירות הקרובות אינן רק על ראשות העיר אלא על עתידה ועוצמתה של ירושלים. ברקת הוא המועמד היחיד שיכול להביא את ירושלים למעמדה הראוי בדרך לאתגרים הניצבים בפניה".

לטענתם של אנשי ברקת "המשימה לא יכולה להיעשות ע"י חבורת לופוליאנסקי-פולק-פורוש-דרעי. תושבי ירושלים מחפשים שינוי אמיתי ורוצים לראות בראש העיר החשובה בעולם אדם בעל ניסיון ניהולי וחזון, אשר מסוגל לבצע את השינויים ולהוביל לירושלים אחרת". כך או כך, מסתמן כי מערכת הבחירות לראשות עיריית ירושלים הולכת להיות חמה מתמיד.

יתר המועמדים לראשות העירייה סרבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully