וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחת חקירה

תמי נורה

3.9.2008 / 12:40

עוד מכשול שעלול לחבל ביצירת החיים שאתם רוצים הוא מחשבה מנוגדת למטרה הרצויה. תמי נורה מציעה שתתחילו לחקור את עצמכם

מכשול נוסף ושכיח ביצירת המציאות הרצויה לנו הוא "מחשבות מנוגדות". מחשבה היא התחלה של כל יצירה, מחשבה מנוגדת היא מחשבה שסותרת מחשבה אחרת שיש לנו. למשל, יכולה לחלוף בראשנו המחשבה ש"אני רוצה להיות עשיר", אך במקביל תצוץ המחשבה המנוגדת: "מרבה נכסים מרבה דאגה". לחלק מהמחשבות המנוגדות אנחנו מודעים, אבל חלקן נמצאות בתת המודע שלנו. כך או כך, הן מעכבות או משבשות את היכולת שלנו להשיג את מה שאנחנו רוצים.

מחשבות שנמצאות זמן רב במוח הופכות לאמונות. המחשבות והאמונות שלנו מעוררות בתוכנו רגשות, ומשם בדרך כלל אנחנו יוצאים לפעולה. כשמתחיל ניגוד במחשבות, הוא סוחף אחריו ניגודים גם ברגשות וגם בפעולות. ניגודים אלה דומים למצב, שבו חלק אחד שבנו מאמין שעלינו "ללכת ימינה", אבל חלק אחר אומר לנו "ללכת שמאלה". למעשה אנחנו לא הולכים לשום מקום, אלא מתנדנדים מצד לצד ונשארים תקועים ללא עשייה וללא יצירה. לכן, מחשבות מנוגדות הן מכשול המעכב את היצירה.

מהיכן מגיעות מחשבות מנוגדות? מהפער שבין הרצון שלנו במשהו לבין היכולת להשיג אותו, מהפער בין ה"סיפור" בראש שלנו לבין המציאות הפיזית, מהפער בין המחשבות שלנו לבין מה שאמרו לנו אחרים בעבר.

מציאות הפוכה

דלית (שם בדוי), הגיעה אלי לטיפול, מכיוון שנהגה להרוס כל זוגיות טובה שיכלה להוביל אותה להקמת משפחה. דלית לא הבינה למה היא עושה זאת, כי היו לה מחשבות מאוד ברורות על כך שהיא רוצה משפחה, זוגיות, ילדים והורות. במהלך הטיפול חקרנו מהם המכשולים המעכבים את דלית וגילינו שיש לה "מחשבות מנוגדות" לגבי אמהות, כפי שהיא חוותה בילדותה.

דלית אהבה והעריכה את אמא שלה וחשבה שהיא חמה ומסורה לילדיה. עם זאת, במקביל, חוותה דלית שאמה נאלצה למען גידול הילדים לוותר על הקריירה שלה, לא טיפחה את עצמה והייתה ממורמרת. כל זה הוליד אצל דלית את האמונה, ש"כדי להיות אמא טובה צריך להקריב את הקריירה ואת עצמך". את ההקרבה הזאת דלית לא הייתה מוכנה להקריב ולכן היא הרסה כל זוגיות שיכלה להוביל לחיי משפחה.

תוך כדי טיפול עמוק ומלא בכנות, דלית הבינה שאמה לא באמת ויתרה על קריירת הציור שלה, אלא שלמעשה היא הייתה פשוט חסרת ביטחון לצאת עם האמנות שלה לעולם. בנוסף, דלית התנתקה מהחלק הממורמר של אמה והבינה שזה לא שייך אליה, ונשארה מחוברת לחום ולתמיכה שהעניקה לה.

בכך דלית פתרה את מכשול המחשבות, הרגשות והפעולות המנוגדות ונשארה עם אמונה אחת ש"היא יכולה להיות גם אמא וגם אשת קריירה מטופחת". בעקבות זיהוי והסרת הניגודים שבתוכה, דלית הצליחה ליצור זוגיות ומשפחה, שבה אמה עזרה לה כסבתא חמה ותומכת.

לפני הטיפול, דלית הרגישה קורבן וכעסה על חוסר הצדק בכך שאין לה זוגיות. "מה בסך הכל רציתי, משפחה?!", היא נהגה לומר לעצמה. כאשר המחשבות הקורבניות היו נמשכות זמן רב, הן העלו בה כעס על העולם ועל גברים, עד כדי ויתור על הרצון במשפחה. בכך דלית יצרה שלא במכוון את מה שהיא לא רצתה - בדידות.

להסיר את המכשול

כשם שמחשבות יוצרות מציאות, הן גם יכולות לעכב יצירה. כשאנחנו מסתובבים עם מחשבות מנוגדות שאנחנו לא מודעים אליהן, לא רק שזה מעכב את היצירה שלנו, אלא אף יכול ליצור עבורנו מציאות הפוכה. אם אנחנו רוצים באמת ליצור, יש לנו מחויבות לחקור ולהבין את המחשבות שלנו, לזהות את ה"מחשבות המנוגדות" - בין אם במודע או בתת מודע - ולהסיר אותן. זאת האחריות שלנו ורק אנחנו מסוגלים לעשות זאת.

הנה תרגיל שיעזור בכך:
1. תתמקד בדבר שאתה רוצה ולא מצליח ליצור. בדוק אם יש לך מחשבות או אמונות מנוגדות בנושא ורשום אותן (לפעמים פעולות יומיומיות לא נעימות יכולות לרמז על מחשבות מנוגדות).

2. היה מודע לכך שיש לך מחשבות מנוגדות שמעכבות את היצירה שלך והסר אותן, על ידי פוקוס על מה שאתה כן רוצה. אמור, תתכונן ועשה את מה שאתה כן רוצה.

3. נסה להתנתק מכל אדם, מצב או רגש, ששייכים למחשבות המנוגדות שלך.

  • עוד באותו נושא:
  • רוחניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully