וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא מצרים חוזר לרצועת עזה?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.9.2008 / 11:03

אתר ערבי מדווח כי בקרוב צפויים להיפגש מנהיגים ערבים ולדון בהתנהלות מול הממשל האמריקאי החדש ובהצבת כוח ערבי בעזה

בשבועות האחרונים מתקיימים מגעים אינטנסיביים בין מספר מדינות ערביות במטרה לקיים ועידה ערבית מצומצמת שמטרתה לקדם את תהליך השלום במזרח התיכון ולדון באפשרות לשליחת כוח ערבי לרצועת עזה. כך דיווחו מקורות דיפלומטיים ערביים לאתר חדשות ערבי. לפי הדיווח, הוועידה אמורה להתכנס בשבוע השני של חודש ספטמבר.

עוד נמסר כי משתתפי הוועידה ינסו לגבש את אופן הפעילות הדיפלומטי עם וושינגטון לאחר כניסתו של ממשל אמריקאי חדש וזאת במטרה לקדם את תהליך השלום ש"הגיע למבוי סתום", כדברי המקורות. מקור דיפלומטי גילה שבוועידה צפוי לעלות רעיון הצבת כוח ערבי ברצועה שישלוט עליה ביטחונית. חמאס, כאמור, מתנגד להצעה ואילו הרשות הפלסטינית מברכת עליה.

לדברי המקורות, הוועידה צפויה להיערך במצרים או בסעודיה ואמורים להשתתף בה נשיא מצרים חוסני מובארק, עבדאללה מלך סעודיה, עבדאללה מלך ירדן, נשיא סוריה בשאר אסד ויושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. ייתכן וגם נשיא לבנון מישל סלימאן וקאבוס בן סעיד, סולטאן עומאן, ישתתפו בה.

"בפגישה שקיימו באחרונה נשיא מצרים ומלך סעודיה עלה לדיון רעיון הצבת הכוח הערבי, שבו תומך אבו מאזן", מסרו המקורות. "נושא זה עלה גם בפגישתו של מובארק עם שר הביטחון אהוד ברק. האחרון הביע את הסכמתו העקרונית לרעיון". עוד דווח כי באחרונה חל שיפור ביחסי קהיר-דמשק לאחר שנפתרו המחלוקות בנוגע למשבר בלבנון. המקורות מסרו כי מצרים וסעודיה ישקיעו מאמצים בוועידה להתנעת יוזמת השלום הערבית ולהציגה מחדש בפני הממשל האמריקאי שייבחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully