וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורגן סטנלי מגייס קרן נדל"ן בשווי 10 מיליארד דולר

רויטרס

3.9.2008 / 10:27

למרות המשבר בשוקי הנדל"ן הגדולים בעולם. לפחות 1.5 מיליארד דולר מיועדים להשקעה בשוקי הנדל"ן הסיניים שדווקא נהנים מפריחה

בנק ההשקעות האמריקאי מורגן סטנלי מגייס קרן נדל"ן עולמי בשווי 10 מיליארד דולר, ובכוונתו להשקיע לפחות 1.5 מיליארד דולר בסין, לדברי מקור מעולם הבנקאות. הגיוס מתבצע בתקופה בה כמה משוקי הנדל"ן המובילים בעולם חווים האטה חדה וירידת מחירים לאחר כמה שנים של פריחה חזקה.

הקרן, Morgan Stanley Real Estate Fund VII Global, האחרונה בשורת קרנות השקעה בנדל"ן שגויסו באחרונה, צפויה להתחיל להשקיע ברחבי העולם עד סוף השנה, לדברי המקור.

הקרן צפויה להשקיע לפחות 10 מיליארד יואן בסין בשנים הקרובות בגישה הדרגתית, ותוך התמקדות בערים גדולות כמו שנחאי, בה מחיר דירת יוקרה במרכז העיר עשוי לעלות על 20 מיליון דולר, לדברי המקור.

השלב הקמעוני של גיוס הקרן הושלם, כשהשקעת המינימום הנדרשת עומדת על מיליון דולר עבור משקיעים פרטיים באסיה. השלב המוסדי, שההשקעה המינימלית הנדרשת בו היא 10 מיליון דולר עבור כל משקיע, תושלם בקרוב, לדברי המקור.

"למורגן סטנלי לא אמור להיות קשה לגייס קרנות ממשקיעים קמעוניים באסיה, כיוון שכידוע, בסין לבדה מספר המיליונרים צומח במהירות בשנים האחרונות", אמר המקור. "לגבי החלק המוסדי, רבים מהם הם חברים ותיקים של מורגן סטנלי", אמר, בהתייחסו ל-6 קרנות הנדל"ן העולמיות הקודמות של הבנק.

המקור ביקש להיוותר בעילום שם כיוון שלא קיבל אישור לדווח על הקרן לתקשורת. ממורגן סטנלי לא נמסרה תגובה.

כמה מומחים במגזר, ביניהם אנדי זי, לשעבר כלכלן בחטיבת אסיה של מורגן סטנלי, הזהירו מפני היווצרות בועות בשוקי הנדל"ן בכמה מהערים הגדולות כמו שנחאי, בהן רוכשים רבים הם זרים ומשקיעים, ולא בהכרח תושבים לטווח הארוך.

זרוע השקעות של מורגן סטנלי מתכוונת למכור לפחות שני פרויקטי יוקרה בשנחאי, הנמנים עם ההשקעות המוקדמות של הבנק בנדל"ן סיני, תמורת כמה מיליארדי יואן. כך דיווחו מקורות לרויטרס בחודש יוני.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully