וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל וסוריה מעצבות את גבולות הנסיגה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.9.2008 / 9:30

מקורות צרפתיים מסרו כי המגעים בין המדינות יתחדשו בשבוע הבא. "צרפת תצטרף לארה"ב ותתווך במגעים שיעסקו בנושאים החשובים ביותר"

הסבב החמישי של המגעים העקיפים בין ישראל לסוריה צפוי להיפתח ב-7 בספטמבר באיסטנבול, כך מסרו מקורות צרפתיים לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. הגורמים מסרו לעיתון כי ישראל וארה"ב סיכמו ביניהן כי לצד ארה"ב תיקח צרפת חלק בתיווך בין המדינות עם תחילת המשא ומתן הישיר. לפי הדיווח, צרפת וארצות הברית יעניקו ערבויות ביטחוניות להסכם שלום עתידי בין המדינות.

המקורות הצרפתיים סיפרו לעיתון כי המגעים בין ישראל לסוריה התקדמו, וכי הדיונים מתמקדים כעת בשרטוט הגבול לאחר נסיגת ישראל מרמת הגולן. מקור צרפתי בכיר מסר לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון דברים דומים ואמר כי סבב השיחות הבא יהיה "חשוב ביותר", וכי יעלה בו לדיון נושא שרטוט הגבולות. "זהו לב המגעים כעת. צרפת עוקבת אחרי נושא זה בקפדנות משום שאסד הביע את רצונו לשתף את צרפת בתיווך לצד ארצות הברית כשהמגעים יהפכו לישירים".

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי יגיע אחרי הצהריים לביקור היסטורי בדמשק, לאחר שש שנים בהן לא ביקר במדינה מנהיג מערבי. במהלך הביקור צפוי סרקוזי להיפגש עם נשיא סוריה בשאר אסד ואף להשתתף ביום חמישי בוועידה מרובעת, שבה ישתתפו מלבדו ראש ממשלת טורקיה, נשיא סוריה ואמיר קטאר. בפגישה ידונו הארבעה במשא ומתן בין ישראל לסוריה.

"לפתור את משבר הגרעין האירני"

בראיון לעיתון הסורי "אל-ווטן" אמר הבוקר סרקוזי כי גם נושא הגרעין האירני יעלה בשיחתו עם אסד. "אני משוכנע כי עלינו לפתור את משבר הגרעין האירני באמצעות דיאלוג, משום שהוא המפלט היחיד מהחלופה ההרסנית שאף אחד לא מייחל לה: פצצה אירנית או הפצצת אירן". "א-שרק אל-אווסט" מדווח כי סרקוזי צפוי להעלות בשיחתו עם אסד את נושא שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט.

אתמול התייחס אסד למגעים המדיניים עם ישראל. בראיון לרשת הטלוויזיה הצרפתית פראנס 3 אמר כי "יש היום אפשרות לשלום עם ישראל, אך אנחנו עדיין לא יכולים לומר שאנו קרובים להשגתו. אנחנו נערכים לשיחות ישירות עם ישראל, וכשנגיע לשלב הזה, נוכל לומר שאנחנו מתקרבים לשלום". נשיא סוריה הביע חוסר אמון ביכולתו של הממשל האמריקאי הנוכחי להגיע להסכם בין הצדדים ואמר כי הוא ממתין לממשל הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully