וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש בא לברך ויצא מקלל

גיל קדרון

3.9.2008 / 9:41

הנשיא הלא פופולרי שיבח את מקיין בוועידה הרפובליקנית, והדמוקרטים ניצלו ההזדמנות לקשור בין השניים: "מקיין - ממשיך דרכו של בוש"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

"אני מכיר את ההחלטות הקשות שעל נשיא לקבל, חייו של ג'ון מקיין הכינו אותו לקבלת ההחלטות הללו. הוא מוכן להנהיג את האומה שלנו". כך אמר הלילה (רביעי) נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש בנאום שהוקרן בוועידת המפלגה הרפובליקנית בסנט פול שבמינסוטה. "האדם לו אנו זקוקים הוא ג'ון מקיין".

את הנאום, שהועבר באמצעות לווין, פתח בוש בהסבירו כי הוא נמצא בוושינגטון על מנת לפקח על מאמצי הממשלה לסייע לתושבים להשתקם מנזקי הוריקן גוסטב. ההערכות הן כי מחנהו של מקיין העדיף שהנשיא, שאחוז התמיכה בו נמוך מ-30 אחוזים זה חודשים ארוכים, לא יגיע לסנט פול, על מנת להרחיק בין השניים.

הדמוקרטים מכנים את מועמדות של מקיין ככהונה שלישית של בוש, וזה מנסה להצטייר כאדם עצמאי שלא ימשיך את המדיניות של הבית הלבן הנוכחי, שלמרות שנהנית לפופולריות בקרב באי הוועידה, זוכה בעיקר לבוז בשאר חלקי המדינה. דוברת הבית הלבן דיינה פרינו הכחישה זאת, ואמרה כי הנשיא נותר בוושינגטון מסיבות לוגיסטיות בלבד.

"סיפור חייו של מקיין הוא סיפור על שירות ציבורי", אמר בוש וסיפר על עברו הצבאי של מקיין בשבי הוויאטנמי: "לפני 40 שנה במחנה שבויים הוצע לקצין מקיין להשתחרר לפני חבריו שהגיעו לפניו. פצעיו היו כה קשים, שכל אחד היה מבין אילו קיבל את ההצעה. ג'ון סירב. בגלל ההחלטה נטולת האנוכיות הזו הוא סבל חמש שנים נוספות של בידוד ומכות. כששוחרר לבסוף, זרועותיו היו שבורות, אך לא כבודו".

בוש סיכם: "אם הוויאטנמים לא הצליחו לשבור את נחישותו של ג'ון מקיין לעשות את הדבר הטוב ביותר למען ארצו, אתם יכולים להיות בטוחים שגם השמאל הזועם לא יצליח".

כהונה שלישית של בוש?

מנהל הקמפיין של יריבו הדמוקרטי של מקיין, ברק אובמה, קשר בין בוש ומקיין, כפי שעשו הדמוקרטים לכל אורך הקמפיין שלהם. "הלילה סימן ג'ורג' בוש את יורשו בהתלהבות גדולה, ומקיין ראוי לכך לאור העובדה שהצביע יחד עמו 90 אחוזים מהפעמים", נמסר בהודעה רשמית. "הוא מתכוון להמשיך את מורשת הנשיא בארבע השנים הבאות, כולל את המדיניות הכלכלית הנוראית שלו, את מדיניות החוץ שלא עזרה לנו ואת המלחמה המוטעית שלו בעירק שעלתה לנו 10 טריליון דולר".

בוש שיבח את דעותיו הכלכליות של מקיין, ואמר כי זה יפעל בנחישות להורדת מיסים ולהסרת האיסור על קידוחי נפט מול חופי ארה"ב. הוא גם ציין את פעילותו של מקיין למען חיזוק הכוח הצבאי האמריקאי בעירק.

"עמיתיי האזרחים, אנו חיים בעולם מסוכן ואנו זקוקים למנהיג שמבין את לקחי ה-11 בספטמבר: כדי להגן על אמריקה עלינו לחסום את ההתקפות לפני שהן מתחילות ולא להמתין שיכו בנו שוב". בוש לא פסח גם על סגניתו של מקיין, שרה פיילין, וציין כי לצידו עומדת "מנהיגה יוצאת דופן, סגנית נשיא חזקה ובעלת עקרונות".

כמו כן, נאם הסנאטור היהודי ג'ו ליברמן, שרץ כמועמד לסגנות של אל גור הדמוקרט ב-2000, אולם עזב את מפלגתו על רקע הבחירות האחרונות לסנאט, ובחר לתמוך הפעם במקיין. "כשאחרים שתקו, ג'ון מקיין ידע להשמיע את פעמוני האזעקה בנוגע לטעויות שעשינו בעירק", אמר. "באותו זמן אחרים, כמו ברק אובמה, הצביעו בעד לקצץ במימון הכוחות האמריקאים בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully