וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ מעכב את הריסת בית המחבל ממרכז הרב

עדי שמחוביץ ופנחס וולף

2.9.2008 / 17:41

שופט העליון נענה לבקשת אביו של המחבל והוציא צו ביניים נגד החלטת שר הביטחון להרוס את הבית בשכונת ג’בל מוכאבר במזרח ירושלים

שופט בית המשפט העליון, סלים ג'ובראן, הוציא הערב (שלישי) צו ביניים האוסר על צה"ל להרוס את ביתו של המחבל, עלא אבו-דהיים, שביצע את הפיגוע בישיבת "מרכז הרב" בירושלים. בכך, נענה בית המשפט העליון לבקשתו של אביו של המחבל, שעתר נגד הריסת בית המשפחה בשכונת ג'בל מוכאבר שבמזרח ירושלים.

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר בעקבות ההחלטה כי "בג"ץ כהרגלו מגן על אויבי ישראל". אלדד הוסיף כי "ביום שבג"ץ יחייב את מדינת ישראל למנוע העברת כספים לחמאס, להימנע משחרור רוצחים, להרוס 65 אלף בתים לא חוקיים שבנו ערבים, אז יהיה זה ראוי להכניס את הידיעה במסגרת החדשות וראוי אפילו יהיה אז להוציא מהדורה מיוחדת".

לפני כחודש הורה שר הביטחון אהוד ברק למערכת הביטחון לפתוח בהליכים להריסת ביתו של המחבל עלא אבו-דהיים, שביצע את הפיגוע בו נהרגו תלמידי ישיבה במארס האחרון.

ברק קיבל את ההחלטה בתום התייעצות עם בכירי צה"ל, השב"כ והמשטרה. משפחת המחבל הגישה ערעור על ההחלטה על הכוונה להריס את הבית בפני אלוף פיקוד העורף, יאיר גולן. עם דחיית הערעור, עתרה המשפחה לבג"ץ.

בפיגוע הירי בישיבת מרכז הרב בירושלים נהרגו שמונה תלמידי ישיבה ונפצעו רבים נוספים. לאחר הפיגוע, קראו קרוביהם של ההרוגים וחברי כנסת מהימין להרוס את בית המחבל. קריאות דומות נשמעו גם בנוגע למבצעי שני פיגועי הדריסה בבירה, שהתגוררו גם הם במזרח ירושלים. יצוין כי מערכת הביטחון דחתה את ההצעה להרוס את ביתו של המחבל מפיגוע הרדיסה הראשון בירושלים, מחשש כי המהלך יגרום נזק לבתים נוספים באזור. כעת נבדקת אפשרות לאטום את ביתו של המחבל.

"הרס בית המחבל - מעשה גזעני"

החלטת ברק לפני כחודש להרוס את בית המחבל עוררה תגובות סוערות במערכת הפוליטית. לדברי חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל), "זהו עונש קולקטיבי ונקמני שנוקם בילדים ובמשפחות כדי להיענות ליצרים הנמוכים ביותר של הציבור הישראלי וחברי הכנסת. זהו מעשה גזעני המנוגד לחוק הבינלאומי".

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, אמר בתגובה להחלטה, כי היא "נובעת מרגש נקמה וכניעה להתלהמות הימין הקיצוני. גם ברק יודע שצעד זה לא יתרום בכלום לביטחון המדינה ורק יחזק את הקיצונים משני הצדדים".

לעומתם, ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, בירך על החלטת ברק. "הריסת הבית תהווה פעולת הרתעה לא מגומגמת ותבהיר לכולם כי כל מחבל היוצא לפגוע ולרצוח ישראלים, גם משפחתו תפגע" אמר לופוליאנסקי. לופוליאנסקי הוסיף כי ערביי ירושלים ככלל הינם "תושבים שומרי חוק ונאמנים למדינה" . עם זאת, הוא ציין כי "הריסת בית המחבל הוכחה לא פעם כמונעת פיגועים ויוצרת בידול בין משפחת הרוצח לבין הציבור הערבי בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully