וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז: להצליב ההתפקדויות בקדימה ובליכוד

עדי שמחוביץ ופנחס וולף

2.9.2008 / 14:57

היועץ המשפטי לממשלה הנחה לפעול בנושא כדי לגלות התפקדויות כפולות. "יש מקום להתגייסות דחופה של המפלגות"

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הורה היום (שלישי) לרשם המפלגות להצליב בין רשימות חברים הרשומים בקדימה ובליכוד ולבדוק רישום כפול של חברים ביותר ממפלגה אחת. מזוז נתן את ההוראה בעקבות פניה של מפלגת הליכוד למזוז בשבוע שעבר. אם יאותרו מקרים של רישום כפול של חברים, יועברו מספרי הזהות והשמות לידי המפלגות. כל מפלגה אחראית לנקוט באמצעים שונים כדי למנוע את הרישום הכפול.

מזוז ציין כי מתן הצהרה כוזבת בעניין חברות או אי-חברות במפלגה, מהווה עבירה פלילית, ומשום כך "יש מקום להתגייסות דחופה של המפלגות להסדרת הנושא".

נכון להיום, אין למדינה אפשרות להתערב בסוגיית הרישום הכפול, מאחר והנושא נמצא תחת אחריותן של המפלגות בלבד. עם זאת, אין כל מניעה משפטית שרשם המפלגות יערוך, לבקשת משותפת של שתי מפלגות או יותר, הצלבת רשימת חברים. כמו כן, חוק המפלגות הקיים אינו כולל מנגנון האוכף את הסעיף האוסר חברות ביותר ממפלגה אחת. משרד היועץ המשפטי בוחן ייזום חקיקה להסדרת הנושא.

בקדימה ובליכוד מברכים

הליכוד מסר בתגובה להנחיה, כי "אנחנו מברכים על כך שהיועץ המשפטי קיבל את עמדת הליכוד בסוגיית ההתפקדויות הכפולות. היועץ סבר אף הוא כי החוק אינו מתיר העברת רשימת מתפקדי הליכוד לידי כל מפלגה אחרת וכי הבדיקה צריכה להתבצע על ידי גורם חיצוני ואובייקטיבי, כמו רשם המפלגות, שאליו פנה הליכוד בעצמו. הליכוד נהג באחריות וימשיך לנהוג כך, על מנת על מנת להבטיח קיום קפדני של הוראות החוק."

יו"ר ועדת הבחירות של קדימה, דן ארבל, בירך אף הוא על יוזמת מזוז, ואמר כי "היוזמה תאפשר הצלבת הנתונים בין המפלגות, כדי למנוע כפל התפקדות שאסור על פי חוק. הדברים תלויים עתה במידת שיתוף הפעולה של הליכוד. קדימה כבר הודיעה על נכונותה להעביר את רשימת מתפקדיה. ככל שניתן יהיה לבצע את הבדיקה מוקדם יותר, כך ניתן יהיה להבטיח יותר את תקינותן וחוקיותן של הבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully