וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת תקיפה? תרגיל צבאי נרחב באירן

טלי גולדשטין

2.9.2008 / 15:11

רמטכ"ל צבא אירן הודיע כי חיל האוויר יערוך תרגיל רחב היקף במהלך חודש הרמדאן. "נראה לציבור מטוסי קרב חדשים שייצרנו"

חיל האוויר האירני יערוך תרגיל צבאי רחב היקף במהלך חודש הרמדאן, שהחל באירן היום (שלישי) - כך עולה מדבריו של רמטכ"ל צבא אירן. התרגיל ייערך על רקע ההשערות ההולכות וגוברות לגבי תקיפה אמריקאית או ישראלית על מתקני הגרעין של אירן. תחילת חודש הרמדאן משתנה ממדינה למדינה משום שהחג מבוסס על לוח השנה הירחי.

"תמרונים נרחבים של חיל האוויר ייערכו בחודש המבורך", אמר הרמטכ"ל האירני עטולה סלהי במהלך טקס לכבוד מפקד חיל האוויר האירני החדש. "רשמנו התקדמות משמעותית בתחום ההגנה האווירית והתעופה בשנתיים האחרונות. אנו מקווים להראות לציבור מטוסי קרב שייצרנו במדינה בשנה האחרונה", אמר. לפי הערכות, בידי אירן 280 מטוסי קרב, לרבות מיג 29 מתוצרת רוסיה, אך רק כ-80 אחוזים מהם תקינים.

כנשאל לגבי הדיווחים אתמול בעיתון ההולנדי "הטלחרף" על תקיפה אמריקאית צפויה באירן, אמר דובר משרד החוץ האירני כי מדובר בהשערות בלבד. "אנחנו לא לוקחים את הדיווח ברצינות", אמר. הדובר הכחיש גם דיווחים שאירן רכשה טילים נגד מטוסים מתוצרת רוסיה.

בשבוע שעבר הודיעה אירן כי פתחה בקו ייצור חדש לצוללות. אירן איימה בעבר כי אם תותקף, תגיב בסגירת מיצרי הורמוז, שבקצה הדרומי של המפרץ הפרסי. כך תפגע אירן אנושות במסחר של כל מדינות המפרץ בכלל, ובמסחר הנפט בפרט, וזאת משום ש-40 אחוזים מהנפט העולמי עובר דרך המפרץ הפרסי. ארה"ב, שמחזיקה את הצי החמישי שלה במפרץ הפרסי, התחייבה להשאיר את המעבר פתוח ויהי מה.

בנוסף לצבא הרגיל של אירן, משמרות המהפכה מהוות אף הן כוח המגן על המדינה. למשמרות המהפכה מערכת פיקוד נפרדת ויחידות אוויר, ים ויבשה משלהם, אך הם פועלים גם בשיתוף פעולה עם הצבא הרגיל. מפקד משמרות המהפכה מוחמד עלי ג'עפרי שלח בשבוע שעבר איום ישיר כלפי ישראל, והזהיר מפני פעולה צבאית נגד מתקני הגרעין. "הישראלים יודעים שאם הם יפעלו נגד אירן, היכולות של העולם האסלמי, ובמיוחד של השיעים באזור, ינחיתו עליהם מכה כואבת", אמר. "יכולות הטילים של כוחותינו הן כאלו שהמשטר הציוני, עם כל יכולותיו, לא יהיה מסוגל להתמודד איתן", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully