וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בית ספר חדש לרפואה בצפון יפעל ב-2010"

נעמה טלמור

2.9.2008 / 14:24

המועצה להשכלה גבוהה פרסמה את המכרז להקמת בית הספר החמישי לרפואה בגליל. עדיין לא ברור באיזה יישוב יוקם

המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) פרסמה מכרז להקמת בית ספר חמישי לרפואה בגליל. בית הספר יוקם לאור נתונים שפורסמו לפני יותר משנה, לפיהם צפוי מחסור חמור במספר הרופאים במדינת ישראל.

במל"ג צופים כי הקמת בית הספר תביא לשיפור דרמטי בתשתיות הפיזיות בבתי החולים בצפון הארץ. בתי החולים "זיו" בצפת, "פוריה" בטבריה, "העמק" בעפולה ובית החולים בנהריה עשויים לקבל תקציבים נוספים בכדי להגדיל את מספר המיטות ולשפר את המכשור הרפואי.

חברי הוועדה שנועדה להחליט מהם הצעדים שיש לנקוט כדי להתגבר על המחסור ברופאים, אמרו עם פרסום המכרז כי "אנו רואים בהקמת בית הספר אמצעי חיוני לשדרוג רמת הרפואה ושירותי הבריאות באזור הגליל כולו". בראש הוועדה עמד חבר הועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) של מערכת ההשכלה הגבוהה ומנכ"ל משרד הביטחון לשעבר, תא"ל (במיל') אהרון בית-הלחמי.

במל"ג הוסיפו כי "הקמת בית-הספר כבר במהלך שנת 2010 תתרום רבות למינוף חזון פיתוח הגליל, שדרוג החיים בו באספקטים רבים וכן הרחבת הנגישות לאקדמיה לטובת תושבי הצפון".

ככל הנראה, האוניברסיטאות שיגישו הצעה ללקיחת בית הספר החדש תחת חסותן יהיו אוניברסיטת בר אילן, תל אביב, חיפה והטכניון.

מסלול מקוצר של 4 שנים

המיקום המדויק בו יוקם בית הספר טרם נקבע. גורמים במל"ג מעריכים כי אוניברסיטת בר אילן תציע להקים את בית הספר באזור צפת, ואילו הטכניון יבקש להקים אותו באזור מעלות. חודש יוני הינו המועד האחרון בו יוחלט מי יזכה במכרז והיכן יוקם בית הספר. בית הספר החדש לרפואה יאפשר ככל הנראה שני מסלולים של לימודי רפואה: האחד בן שבע שנים, המוכר היום בארץ, ואילו השני בן ארבע שנים - מה שמכונה "לימודי רפואה במתכונת האמריקאית". השנה יחל לראשונה לפעול מסלול לימודי רפואה למסיימי תואר ראשון במדעים, בן ארבע שנים, כפי שנהוג בארצות הברית. אוניברסיטת תל אביב היא החלוצה במסלול הזה, וארבעים סטודנטים יחלו את לימודיהם במתכונת זו.

הדעות לגבי פתיחת מסלול שכזה הינן חלוקות בקרב קהילת הרופאים, אך עם נתון אחד מרכזי לא ניתן להתווכח. בישראל כיום ישנם 3.2 רופאים לכל אלף בני אדם, כאשר במדינות המערב עומד הממוצע על 2.9 רופאים לאלף בני אדם. הצפי הוא כי אם לא יפעלו להגדלת מספרם של הרופאים ירד בתוך חמש שנים מספרם את הרופאים במדינת ישראל לאלף בני אדם ל-2.8.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully