וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: תכננו לחסל מדענים וטייסים ישראלים

קובי מנדל

2.9.2008 / 13:04

כתב אישום הוגש נגד 2 תושבי שפרעם, החשודים כי חברו לג'יהאד האיסלמי ותכננו לחטוף ולרצוח אנשים, בדגש על מדענים לפיזיקה ולמתמטיקה

כתב אישום הוגש הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד אניס ספורי וחוסאם חליל, שני תושבי שפרעם החשודים בסיוע ובקשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה. בנוסף מואשם ספורי כי תכנן לתקוף מדענים וטייסים ישראלים.

על פי כתב האישום, תיכננו אניס ספורי, בן 20, סטודנט לתקשורת באוניברסיטת ביר זית ברמאללה, וחוסאם חליל, בן 19, סטודנט להנדסת חשמל בירדן, פעילות צבאית שכללה תכנון פיגוע ירי במחסום עטרה ופגיעה בפלסטינים החשודים בשיתוף פעולה עם ישראל.

כמו כן, תכננה החוליה להתנקש בישראלים המשמשים בתפקידים בכירים, בהם טייסים מדענים ומרצים, כאשר הדגש הוא על מדענים לפיזיקה ולמתמטיקה, זאת בשל הערכתו של ספורי כי אלו קשורים לפיתוח תוכנית הגרעין של ישראל. כמו כן סיכמו השניים לחטוף ולרצוח אנשים שחשדו בהם כמשתפי פעולה עם המודיעין הישראלי.

על פי כתב האישום, ספורי, הצטרף במהלך לימודיו באוניברסיטה לתנועת "אלג'מאעה אלאסלמיה" השייכת לארגון הג'יהאד האסלמי. ספורי סיכם עם חבר בארגון כי השניים יצרו קשר עם מפקדת הארגון בסוריה, ובכלל זה עם רמדאן שלח, ראש ארגון הג'יהאד האסלמי, במטרה לקבל כסף. הם סיכמו כי עם הכסף שיקבלו מהארגון ירכשו כלי נשק מסוגים שונים אשר ישמשו לפעילות החוליה, וכן יתמכו במשפחות אסירים והרוגים של הארגון. לשם כך פנה ספורי לנאשם הנוסף, חליל, הציע לו להצטרף לחולייה ולסייע לה בהעברת כספים של הארגון מירדן לידי החוליה ברמאללה, לצורך פעילותה הצבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully