וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה יכריע במאבק על שכר הלימוד

נעמה טלמור ופנחס וולף

2.9.2008 / 17:40

לשכתו של אולמרט הודיעה כי הדיונים מתקיימים בהנחיית רה"מ. הסטודנטים מאיימים כי ייצאו למאבק במטרה להביא להקפאת שכר הלימוד

המאבק על שכר הלימוד הגיע היום להכרעת הדרגים הגבוהים ביותר. מלשכת ראש הממשלה אהוד אולמרט נמסר היום (שלישי) כי המאבק על שכר הלימוד יגיע להכרעתו האישית. "הדיונים מתקיימים כעת בין שרת החינוך ומזכיר הממשלה עובד יחזקאל בהנחיית ראש הממשלה".

ראשי אגודות הסטודנטים ברחבי הארץ איימו כי אם עד יום ראשון הקרוב לא תקבל הממשלה החלטה בדבר הקפאת שכר הלימוד, הם ייצאו שוב למאבק בלתי מתפשר. "החלטת הסטודנטים נובעת מהסחבת של החודשים האחרונים בכל הנוגע להשכלה הגבוהה בכלל, ושכר הלימוד בפרט", אומרים הסטודנטים, "תאריך ה- 14.09 הוא המועד האחרון אשר עד אז אמורים הסטודנטים לשלם את שכר הלימוד, כאשר אי החלטה ב- 07.09, תביא לאנדרלמוסיה מוחלטת במערכת ההשכלה הגבוהה".

רק לפני שבוע סיפרו נציגי הסטודנטים כי שרת החינוך יולי תמיר הודיעה להם, כי ראש הממשלה התחייב לעמוד בהסכם עם הסטודנטים ולא להעלות את שכר הלימוד באוניברסיטאות. כמו כן, לדבריהם נאמר להם כי אולמרט יביא ביום ראשון האחרון את נושא הקפאת שכר הלימוד להחלטת ממשלה, אך זה לא קרה.

לפני שלושה שבועות קיימה ועדת החינוך של הכנסת דיון בנושא מערכת ההשכלה הגבוהה ובכלל זה בדבר גובה שכר הלימוד. בדיון טענו נציגי האוצר כי בכוונתם להעלות את שכר הלימוד כבר בשנה הקרובה ב-6% שהם כ-950 שקלים נוספים. וכאמור בתקציב 2009 שאושר בממשלה, שכר הלימוד אכן צפוי לעלות. "נציגי הסטודנטים אינם מעוניינים לצאת למאבק על שכר הלימוד", מדגיש בועז טופורבסקי, יו"ר התאחדות הסטודנטים, "אך במידה ושכר הלימוד יעלה, ארגוני הסטודנטים יראו זאת כ"קאזוס בלי", עילה למלחמה מול ממשלת ישראל על אי כיבוד הסכמים". עוד הוסיף טופורבסקי כי ""מערכת ההשכלה הגבוהה שוררת בחוסר ודאות הרסני. לא ייתכן כי 250 אלף סטודנטים לא יודעים כמה יצטרכו לשלם בשנת הלימודים הקרבה".

"ממשלת ישראל טובלת ושרץ בידה ואין ספק שכיום היא אחת הבדיחות המוצלחות במשק בכל הקשור לכיבוד הסכמים", אמר נתנאל איזק יו"ר ארגון הסטודנטים. גיל גולדנברג, יו"ר אגודת הסטודנטים בתל אביב הוסיף כי "ציבור הסטודנטים עוקב בדריכות אחר החלטות הממשלה ותוהה האם תתגלה מנהיגות אמיתית. אני קורא לממשלת ישראל לעמוד מאחורי התחייבותיה ולא לגרום לנו לצאת שוב לרחובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully