וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לרה"מ היה קשר חזק עם יזם אקווריה"

2.9.2008 / 11:54

לטענת מבקר המדינה, משרד התמ"ת, שבראשו עמד אז אולמרט, השקיע בפרויקט למעלה מ-100 מיליון שקלים, למרות אי כדאיותו הכלכלית

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

"יש התכתבות משמעותית ביותר שמעידה על כך שהקשר בין ראש הממשלה אהוד אולמרט כשר התעשיה המסחר והתעסוקה לבין היזם של פרויקט אקווריה רן פקר היה קשר אינטנסיבי ביותר". כך אמר היום (שלישי) מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת הדנה בדו"ח פרויקט התיירות אקווריה שפורסם בשבוע שעבר. לדברי המבקר, משרד התמ"ת השקיע בפרויקט למעלה מ-100 מיליון שקלים למרות אי כדאיותו הכלכלית.

לטענת מבקר המדינה, 1,300 הדונמים, שעליהם תוכנן להיבנות הפרויקט, אמורים היו להינתן ללא מכרז. מתוכם, 350-400 דונמים היו אמורים לשמש כמגרשי גולף. לינדנשטראוס, הסביר כי סגנית מנהל מקרקעי ישראל דאז, לימור ניסן, כתבה על הפרויקט כי מדובר ב"כדאיות שלילית. הסתבר כי הפרויקט אינו רווחי לא ליזמים ולא למשק. היזמים מעולם לא ערכו סקר שווקים משלהם". מבקר המדינה הקריא גם מכתב שכתב עובד יחזקאל למנהל מרכז ההשקעות, שמואל מרדכי, ובו הוא מבקש "לקדם את העניין במהרה".

אנשי מבקר המדינה קראו בפני חברי הוועדה מכתבים המעידים על כך שרן פקר, אחד היזמים של פרויקט אקווריה, ביקש מספר פעמים את התערבות שר התמ"ת דאז, אהוד אולמרט. רן פקר, מזכיר הממשלה עובד יחזקאל ומנהל מנהל מקרקעי ישראל נעדרו מהישיבה. בהסכמת יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל איתן (ליכוד), השלושה יגיעו לישיבת המשך שתיערך בקרוב.

"משהו רקוב בממלכת דנמרק"

במהלך הדיון אמר חבר הכנסת אבשלום (אבו) וילן (מרצ), כי "על פניו, אין משפט יותר חזק מהמשפט השייקספירי: 'משהו רקוב בממלכת דנמרק'. דנמרק זה אנחנו. יש כאן ישראבלוף. גוזלים את כבשת הרש".

לדברי ח"כ אורית נוקד (העבודה), שהשתתפה גם היא בדיון, "היתה כאן התעלמות בוטה מזכותו של קיבוץ אילות על הקרקע, המעבד אותה במשך עשרות שנים. נראה שמי שיש לו את הקשרים, הוא מתגבר על בעיות בירוקרטיות".

יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל איתן (ליכוד) סיים את הישיבה בנימה אופטימית. "אני יכול לבשר לעצמי ולחברי, ש-100 מליון השקלים עדיין בקופת המדינה, והקרקע גם היא נמצאת ברשות המדינה. המדינה טובה, המבקר פועל, וכעת נותר לנו לברר כיצד התנהלו הדברים", אמר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully