וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללדת בגיל 17? השמרנים דווקא בעד

טלי גולדשטין

2.9.2008 / 11:41

הדמוקרטים מקווים כי החדשות על ההריון של בתה בת ה-17 של המועמדת לסגנות מקיין ישחקו לידיהם, אך הרפובליקנים מפגינים תמיכה

(צילום:רויטרס. עריכת וידאו: ארנון מעוז)

החדשות בנוגע להריון של בתה בת ה-17 של שרה פיילין, מושלת אלסקה והמועמדת לתפקיד סגניתו של ג'ון מקיין, זעזעו את הזירה הפוליטית אמש (שני) כמעט כמו החדשות על בחירתו של מקיין בה לפני שלושה ימים.

ההכרזה נועדה כדי להשקיט את השמועות שצצו באינטרנט לגבי תינוקה בן החמישה חודשים של פיילין. לפי השמועות, בריסטול, בתה בת ה-17 של פיילין, היא אם התינוק. לפיכך הודיעה פיילין קבל עם ועדה כי בתה נמצאת בחודש החמישי להריונה והיא מתכוונת להתחתן עם אבי התינוק. ההכרזה נועדה גם להציג את החוזק של פיילין כמועמדת: העובדה שהיא בן אדם "רגיל ואמיתי", המתמודד עם מכשולים בחיי היומיום ככל אזרח מן השורה.

במקביל, מעלה ההריון של בת העשרה שאלות מסובכות עבור ציבור המצביעים השמרני בנוגע לסוגיית פעילות מינית בקרב בני נוער. כמו כן, המידע בעייתי מאחר שהוא פורסם בתקופה קריטית עוד לפני שהמצביעים מכירים באמת את פיילין ומשפחתה. "הרפובליקנים מדגישים כי העובדה שמשפחת פיילין שומרת על התינוק תואמת את עמדתה האישית של פיילין המתנגדת להפלות", אמר מתיו דווד, פרשן ברשת ABC. "זוהי לא בעיה אלא אם כן בעקבות החשיפה הזו, יצוצו חשיפות נוספות דומות", הוסיף.

החדשות, שפורסמו לציבור ביום הראשון של הוועידה הרפובליקנית אמש בעיר סנט פול שבמינסוטה, גרמו לזעזוע בקרב הנוכחים. עם זאת, רפובליקנים רבים חשו הקלה לאור העובדה שלפחות השמועות לגבי היות בריסטול האם האמיתית של תינוקה של פיילין, אינן נכונות.

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ברק אובמה אמר כי המטה שלו לא יתייחס להריון בתה של פיילין. לדבריו, משפחת מועמד, במיוחד הילדים, היא "מחוץ לתחום". אובמה גם הזכיר לכתבים כי אמו ילדה אותו כשהיתה רק בת 18.

מספר צירים רפובליקנים אמרו כי לחדשות אין חשיבות יתרה בעיניהם. חלק מהם אף אמרו שהעובדה שבריסטל מתכוונת לשאת את האב וללדת את התינוק, מוסיפה למשפחה כולה כבוד. "זהו מצב שאמריקאים רבים התמודדו איתו. פיילין פשוט מעורבת בפוליטיקה", אמר ראסל מרטינז, ציר ממדינת טקסס. "העובדה שפיילין לא הסתירה את הסיפור ראויה לשבח", אמרה דונה קרוקר, ציר ממדינת טקסס. "זה הדבר הטוב ביותר שהם יכלו לעשות. החלטה התומכת בחיים", אמר אנג'י להפלנט, ציר ממדינת אוקלהומה.

אלסקה בת ה-44, שמחזיקה בתפקיד מושלת אלסקה פחות משנתיים, ידועה בהיותה שמרנית אדוקה שתומכת בלובי הנשק האמריקאי ומתנגדת להפלות, אלא אם כן חיי האם בסכנת חיים. פיילין מתנגדת גם לשיעורי חינוך מיני בבתי ספר, למעט חינוך להימנעות.

הקהילה השמרנית מצביעה פיילין

גרובר נורקוויסט, פעיל בכיר בקרב השמרנים בארה"ב, אמר כי ציבור הרפובליקנים התמנגדים להפלות מאושר מהחדשות לגבי בתה של פיילין. זאת מאחר שאלו מאשרות שמשפחת פיילין חיה לפי הערכים להם היא מטיפה. "הם לא נפטרו בעבר מהתינוק הסובל מתסמונת דאון ועתה הבת בת ה-17 שומרת על תינוקה", אמר. מנהיגים נוספים בקרב השמרנים הביעו גם כן את תמיכתם בפיילין.

לדברי ד"ר ג'יימס דובסון, נשיא הארגון "המשפחה היא המוקד", אמר: "להיות נוצרי אין משמעות הדבר שאתה מושלם. זה גם לא אומר שילדיך מושלמים. משמעות הדבר שקיימת סליחה וכפרה כשאתה מתוודה על חטאיך בפני אלוהים".

ג'יל הייזלבייקר, מנהלת התקשורת בקמפיין מקיין, אמרה כי הסנאטור היה מודע להריון אך לא חשב שזו סיבה ההופכת את פיילין ללא ראויה. "אנו מצפים מהתקשורת לכבד את פרטיות המושלת ובתה בדיוק כפי שכיבדו את פרטיות מועמדים אחרים בעבר", אמרה. "בריסטול לא מועמדת לתפקיד, אמה כן", הוסיפה.

לדבריה, קמפיין מקיין החליט לפרסם את החדשות בציבור כתגובה לבלוגרים ליברליים שתקפו את פיילין על ידי כך שרמזו כי היא העמידה פנים שהיא בהריון כדי לחפות על בתה.

עם זאת, תדמיתה של פיילין עלולה להיפגע אם יצוצו שלדים נוספים בארונה בימים או בשבועות הקרובים. אתמול, אישר קמפיין מקיין כי בעלה של פיילין, טוד, נעצר והורשע בנהיגה בשכרות ב-1986 כשהיה בן 22. פיילין גם נתונה בעיצומה של חקירה לגבי שימוש בלחץ פוליטי על מנת להביא לפיטורי גיסה לשעבר, שהיה נתון במאבק משמורת עם אחותה. פרטי החקירה יתפרסמו ב-31 באוקטובר, חמישה ימים בלבד לפני הבחירות בארה"ב.

ריק ווילסון, אסטרטג רפובליקני, הזהיר את הרפובליקנים מפני ניצול חייה האישיים של פיילין כנשק. "המשפחות האמריקאיות לא חיות בקומדיה של מצבים. פיילין היא אישה אמיתית והמשפחה שלה אמיתית", אמר. "כל הסיפור מוכיח שג'ון מקיין הוא אדם הגון מאחר שהוא בחר בפיילין", הוסיף.

מהומות בפתח הוועידה

ועידת המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית נפתחה הלילה (שלישי) באווירה עגמומית, בשעה שההוריקן גוסטב מכה בחופי המדינה. במקום על פוליטיקה, דיברו הרפובליקנים דווקא על אסונות טבע. הגברת הראשונה של ארה"ב, לורה בוש, ואשתו של המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין, סינדי, עודדו את הציבור האמריקאי לסייע לקורבנות הסופה במפרץ, ואמרו שזה הזמן להניח לפוליטיקה.

בזמן שהרפובליקנים התכנסו, כ-10,000 מפגינים דמוקרטים צעדו מחוץ לאולם הוועידה, וקראו קריאות נגד המלחמה בעירק ונגד מדיניות הנשיא בוש. המשטרה השתמשה בגד מדמיע וברימוני עשן כנגד כמה מאות מפגינים אלימים, שהתרחקו מהצעדה. שבעה מפגינים נעצרו בידי המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully