וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדורס למשפחות: "לא נשארו לי דמעות"

עדי שמחוביץ

2.9.2008 / 10:54

ירון ברכה, שהורשע בהריגת 6 בני אדם ובהם אחיו בתאונת דרכים, רוצה להעביר הרצאות לתלמידים. ”גם אני קורבן, הנשמה שלי מתה”

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

שנה וחצי לאחר תאונת דרכים שבה נהרגו שישה אנשים, נפתח הבוקר (שלישי) שלב הטיעונים בעונש במשפטו של האחראי לתאונה, הנהג הפוגע ירון ברכה. בפתח הדיון הסוער פנה ברכה אל משפחות ההרוגים ואמר " קשה לי להסתכל עליכם. אני כואב את כאביכם והייתי עושה כל דבר כדי להחזיר כל אחד ואחד מההרוגים. לא נשארו לי דמעות מרוב שאני בוכה בלילה". ברכה אמר כי "בסוף כולם יתפזרו ורק אני אשאר עם התיק הזה על הכתפיים שלי". בשלב זה קטעה השופטת עדנה קפלן הגלר את דבריו ואמרה כי "גם המשפחות יישארו עם התיק הזה כל חייהם".

רוני בן גיגי, בתו של משה בן גיגי שנהרג בתאונה, העידה אף היא בבית המשפט ואמרה כי "הייתי בת 11 כשהודיעו לי על האסון. היום במבט לאחור אני ילדה שונה. מילדה אופטימית הפכתי להיות ילדה עצובה ומלאת חרדות". במהלך הדיון התעלפה אמו של ברכה ופונתה מחוץ לאולם לקבלת טיפול רפואי.

ברכה אמר בבית המשפט כי הוא מעוניין להעביר הרצאות לתלמידי בית ספר, "כי גם אני אמרתי שלי זה לא יקרה". לדבריו, "אני אגיד לאנשים שאם שותים לא נוהגים, שלא יעשו את הטעות שאני עשיתי. אני חוויתי זאת על בשרי. אני גם רוצה ללכת לקברים של ההרוגים ולהתפלל, לבקש סליחה ולשים פרחים. בעזרת השם, כשאני אצא מהכלא ביום מן הימים אעשה את זה. גם אני קורבן. הנשמה שלי מתה", אמר ברכה. "טאטע, תעזור לי, טאטע".

מהירות של 171 קמ"ש

לפני ארבעה חודשים הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב את ירון ברכה, בן 28 מיהוד, בהריגתם של שישה בני אדם, בהם אחיו התאום, בתאונה שהתרחשה בצומת גינתון במרץ 2007. השופטת עדנה קפלן-הגלר הרשיעה את ברכה בשישה סעיפי הריגה וכן בשימוש בסם.

התאונה הקשה אירעה כאשר ברכה ואחיו התאום אייל שבו מחתונה משפחתית והיו בדרכם בחזרה לביתם שביהוד. השופטת קיבלה בהכרעת הדין את הקביעה כי ברכה נהג באותו לילה כשהוא נתון בהשפעת אלכוהול וכן בהשפעת סמים מסוג קוקאין ומריחואנה. כן קיבלה את הטענה שכשהגיע ברכה לצומת גינתון, חצה את הצומת כשהרמזור הורה אדום והוא במהירות של 171 קמ"ש. עדותם של עדי הראייה לתאונה, כמו גם ממצאי הזירה שבה התרחשה התאונה, הצביעו על כך שברכה כלל לא ניסה לעצור את רכבו בטרם נכנס לצומת.

כשחצה את הצומת פגע ברכה ברכב מסוג יונדאי גטס שהחל לחצות את הצומת מכיוון גינתון ובן-שמן. ברכב ישבו עובדי "אגד" שחזרו בתום יום עבודתם לביתם. כתוצאה מההתנגשות נהרגו כל החמישה - משה בן גיגי, יצחק כהן, דוד יונה, אהרון בנישו ומיכאל קשפור. ברכב של ברכה, נהרג אחיו אייל שישב לצדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully